|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> Motory >> Výpis:
bxman
Příspěvků: 620
Zaregistrován:
01.03. 2007
| Problém |
Nové auto-nový problém.Ve chladiči jdou bublinky,když ho zavřu a jedu tak hadice od termostatu do chladiče trochu stvrdne.Voda se neztrácí,olej také ne,olej je černý ,bez emulze,voda zelenomodrá od nemrzky,beze stop oleje-v lepším příp.těsnění pod palicí,v horším příp.prasklá hlava.Dá se vyměnit těsnění na motoru bez demontáže z auta a zvládnout podomácku?Event.přibližná cena opravy.Děkuji. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:86.49.19.xxx Vloženo:09.12.2007 21:10:42 |
uživatel
Příspěvků: 40
Zaregistrován:
12.08. 2005
| Re: Problém |
Nač stahovat kalhoty, když brod je (třeba) daleko?
Léto 2006 jsem strávil v podobném rozpoložení. Dva měsíce bádání. Výsledek: Odvzdušňovák na termostatu při prohřátí přisával vzduch! Doporučuji projíti celý okruh a vše dotáhnout, případně zkontrolovat případné prasklinky. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.101.90.xxx Vloženo:11.12.2007 20:28:38 |
uživatel
Příspěvků: 40
Zaregistrován:
12.08. 2005
| Re: Problém |
Tak jsem se zeptal. Ten slepý závit, co přisával, byl na bloku motoru, hodně nahoře, v blízkosti termostatu. Ucpal ho šroubem M6. Více se mi nepodařilo "vytěžit". | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:194.228.177.xxx Vloženo:22.07.2008 07:51:04 |
bxman
Příspěvků: 620
Zaregistrován:
01.03. 2007
| Re: Problém |
Nevšimnul jsem si odvzdušňováku na termostatu jen dvou čídel.Tento vůz zatím tak dalece neznám,ani tento typ motoru (respektive ani nevím co je zač,mimo to,že je ropák).Ale zkusím projít celý okruh,ale asi to bude zbytečný,protože termostat vypadá že je dělaný.I když na základě zkušenosti vím,že červený silikon.hermetik vypadá i po více jak roce jako čerstvě dělaný. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:86.49.19.xxx Vloženo:12.12.2007 11:39:22 |
bxman
Příspěvků: 324
Zaregistrován:
..
| Re: Problém |
I tak dekuji:) Projistotu se na to podivam.. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:92.62.224.xxx Vloženo:22.07.2008 07:58:40 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: Problém |
To že ztvrdne hadice je vlastně správně, jelikož chladící soustava pracuje s P Ř E T L A K E M , najdi si korkový špunt, do něj imlantuj kus ventilku a budík a natlakuj si systém třeba na půl atmosfétry, jestli ti přes noc voda nikde nepoteče a nezmizí , tak to neřeš. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.101.95.xxx Vloženo:12.12.2007 22:16:55 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: Problém |
Kolikrát na studené přisátí stačí oxid hliníku pod hadici a sponou, po ohřátí hadice částečně změkne a dotěsní. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.192.1.xxx Vloženo:22.07.2008 13:31:17 |
bxman
Příspěvků: 620
Zaregistrován:
01.03. 2007
| Re: Problém |
V pův.přísp.jsem se vyjádřil špatně.Voda se neztrácí do oleje,ani olej neuniká,ale po natlakování chlazení,vzduch vytlačuje vodu přes uzávěr chladiče ven. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:86.49.19.xxx Vloženo:13.12.2007 18:00:47 |
uživatel
Příspěvků: 40
Zaregistrován:
12.08. 2005
| Re: Problém |
František ještě hovořil o zpuchřelé hadici, vedoucí kamsi odpředu k motorové přepážce. Snad vedoucí do výměníku topení....? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.101.90.xxx Vloženo:22.07.2008 19:21:33 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: Problém |
Ano, v tom případě máš opravdu problém, ještě zkontroluj průchodnost odvzdušňovacích hadic, jestliže je na motoru máš, jsou to ty tenší, co vedou do expanzní nádoby. Jestli-že je na motoru nemáš, pak je to průšvih, v lepším případě je to těsnění pod hlavou, (cena do 700Kč) a v horším, je prasklina mezi sedly ventilů v hlavě, (pořádný pr*ser). Cena je orientační , jsem línej čučet do katalogu. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.101.95.xxx Vloženo:13.12.2007 18:40:15 |
bxman
Příspěvků: 324
Zaregistrován:
..
| Re: Problém |
Ano..Bohuzel tato inkriminovana hadice byla strujcem celeho problemu..potom co vytekala voda pomalu, jednou zacla vytekat vic..v domneni ze dojedu jsem jel a chvilku jsem tam mel 100°..Pak uz i po spraveni hadice,vymene termostatu problemy zustaly...takze se obavam praskle hlavy, nebo doufam snad jen tesneni.. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:82.117.140.xxx Vloženo:22.07.2008 23:01:46 |
uživatel
Příspěvků: 40
Zaregistrován:
12.08. 2005
| Re: Problém |
Přesně tak! Mě se také ztrácela voda přepadem. Ale bylo to v parném létě a po příjezdu a zvednutí haubny bylo vše suché. Dal jsem do hadičky přepadu ubrousek a on po jízdě zmizel (vypláchnut). Otevřel jsem expanzku a protůroval motor. Vyrojilo se hejno bublinek. Propadal jsem trudomyslnosti. Až kolega v kanclu se mi pochlubil: Na P405 1.8TD měl podobnou potíž. Až v jednom slepém závitu na bloku motoru našel "opocení". To mě přivedlo k hledání. Netěsný odvzdušňovák, když otevřel velký okruh, díky proudění kapaliny přisával vzduch. Ten vytvořil bublinu a došlo k vytlačování chladicí kapaliny.
Toť má zkušenost. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.101.90.xxx Vloženo:13.12.2007 20:46:16 |
uživatel
Příspěvků: 29
Zaregistrován:
..
| Re: Problém |
Mám náhradní citrák na součástky,když jsem ho kupoval,bylo mě zděleno
,že tlačí ven vodu.Motor je po GO opravdu,a po půl roce jim začal tlačit vodu z chladiče ven.Ujel jsem s tím 8km a musel jsem dolejvat.Jenže čím víc se hřál motor .tím menší vzdálenost to ujelo a tím častěji dolejváš.Nakonec jsem to raději táhnul na laně s tím,že jsem občas nastartoval kvůli brzdám.Takto jsme to táhli z Pardubic do Krupé u Kutné Hory.Těch55km jsme jeli asi necelé dvě hodiny.Museli jsme občas zastavit,aby motor malinko zchladnul. Za týden se sundala palice a opravdu je to těsnění pod palicí.Zatím to nechám rozdělané ,mám téď jinou práci a toto není zatím pro mě důležitý. Dědek58 | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:82.99.180.xxx Vloženo:28.07.2008 22:23:16 |
bxman
Příspěvků: 620
Zaregistrován:
01.03. 2007
| Re: Problém |
Jak jsem psal v jiném vláknu-expanzka jako taková tam není,proto jsem uvažoval o jejím zařazení ke chladiči,ale nejsem si jistý,že by to dělalo to co si představuji.Těsnění pod hlavu jsem našel,pohybují se od cca pěti set do cca dvou tisíc,jenže i když je na motoru štítek A8A,tak vím,že to tento typ motoru není,a navíc v průměru jsou u každého motoru cca čtyři těsnění-lišící se tloušťkou a nevím čím ještě.Aspoň doufám,že je to těsněním a ne prasklá hlava. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:86.49.19.xxx Vloženo:13.12.2007 21:45:11 |
bxman
Příspěvků: 620
Zaregistrován:
01.03. 2007
| Re: Problém |
Tak jsem ho minulý týden dostal po opravě-bylo fouknuté těsnění pod hlavou,vyměněny ventily a udělaný rozvody.Najel jsem 444km a motor v p.....Na cestě z dovolené jsem zastavil na čůrpauzu .pod autí kapky oleje,tak koukám co se děje a celý motor mokrý od vody a v chladiči téměř nic.Ještě dodávám že teplota navylezla ani na 90°C a při vyřazení chcípl motor.Nechal jsem ho vychladnout asi 3/4hodiny,nalil trochu vody a jen brnknutím na startér protočil motor a z chladiče šel hned gejzír vody.Po odtažení a cca3hodinách jsem doplnil vodu-motor byl už jen teplý-nastartoval a asi po půlminutě zase gejzír.Vrazil jsem do motoru 12litrů a zbytečně,navíc asi povolilo i těsnění,protože u vstř.čerpadla teče olej.Automechanik,kam jsme to odtáhli mi potvrdil diagnózu-prasklá hlava,Obvolal pár známých a snad za šestku sehnal stejný co tam mám mít.Málem bych zapomněl hlava byla údajně odtlakována a srovnána. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:86.49.19.xxx Vloženo:10.08.2008 21:43:14 |
bxman
Příspěvků: 393
Zaregistrován:
..
| Re: Problém |
Není to podobné jako na BX 1.9, kde je expanzní nádoba v podstatě součástí chladiče ( při pohledu od masky na levé straně) ? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.193.13.xxx Vloženo:16.12.2007 19:54:48 |
bxman
Příspěvků: 197
Zaregistrován:
..
| Re: Problém |
Podle mého mechanik nic nerovnal+netlakoval,dal ti pouze nové těsnění+podmazal pastou třeba /Hermetik/,ty kiláky co jsi ujel stačí na prostřelení tam kde je díra....už jsem to takhle poněkom předělával!!!!! | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.220.239.xxx Vloženo:11.08.2008 15:52:13 |
bxman
Příspěvků: 620
Zaregistrován:
01.03. 2007
| Re: Problém |
Nevím,jak to má BX1.9 jak ropa tak benzín,ale BX14RE to mělo stejné tudíž předpokládám že to tak má více aut od PSA.Nyní k závadě,odvzdušňovák jsem našel (myslel jsem,že je to jeden ze tří šroubů držící tělo termostatu),odvzdušnil,včera ujel dvěstě km a dnes jsem odvzušnil opět.Po odvzdušnění už bublinky v chladiči nešli,na odvzdušňovák jsem dal měděnou podložku,ještě vyměním minimálně jednu hadici a projdu jěště pár spojů.snad to nebude ani těsnění ani hlava.Přepad s chladiče (aby nemrzka netekla na zem)jsem upravil dutým nýtem,a hadičkou na benál z pincka a lahvičkou do které vede hadička. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:86.49.19.xxx Vloženo:16.12.2007 20:43:12 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: Problém |
Nevím, ale být v kapitánově kůži, pořídil bych fotodokumentaci a šel bych si pro těch 12litrů s bejsbolkou. protože jestli byla hlava orovnaná, po pětistech kilometrech se to dá snadno poznat a otlakování se dělá s daleko vyšším tlakem než je v chladící soustavě,( to proto aby se vada projevila ihned),myslím že ten dotyčný mechanik si myslel, že máš na čele napsáno kytara, čili DEB*L. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.192.1.xxx Vloženo:12.08.2008 14:20:14 |
bxman
Příspěvků: 620
Zaregistrován:
01.03. 2007
| Re: Problém |
Žel love na opravu se nenašli,bo jsem musel rekonstruovat byt,Pažout nejenže zvládl odtahat všechen stavební matroš na rekonstrukci,a suť po starém jádro ale ještě i nábytek do více jak půlky bytu.ale abych se vrátil k tématu.Hadice od termostatu je po jízdě stále tvrdá ale se vzrůstající denními teplotami se přestala voda přes přepad ztrácet,soustava se úměrně k vnější teplotě čím dál tím méně zavzdušňuje. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:86.49.19.xxx Vloženo:01.05.2008 17:47:31 |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 13334
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|