www.bxclub.com
  
  
:: Přihlašování:
Jméno:
Heslo:


Registrace
Zapomenuté heslo

Pokud nejste přihlášeni, nemáte přístup ke všem diskusím a dalším funkcím...

:: Online jsou:
nikdo

:: Noví členové:
  Kubanec
  Zajda
  tomin1987@

:: Doporučená témata
  • Já, a mé BX
  • Já, a mé BX - II.
  • HELPárna
  • Tipy při nákupu BX

  • :: Nejnovější foto:
  • Vizitky (foto)
  • Vizitky (foto)
  • Vizitky (foto)

  • :: Obrázek dne



     
    Fórum >> Motory >> Výpis:


    Dolů  ||  Ukaž poslední příspěvek



    postel114

    uživatel

    Příspěvků: 34

    Zaregistrován:
    ..
    Nač je to dobré?   
    Ahoj, mám dotaz. Mám BX 19TZD r.v. 1990 a u mého motoru je z měrky na olej  vyvedená asi 2cm tlustá hadice a vede přímo do vzduchového filtru. Ptám se proč je tam a jaký má ůčel, bo mi to zasírá filtr olejem. Je tam nutná? Dík za odpovědi. 

    Dolů  ||  NahoruIP:90.177.139.xxx  Vloženo:08.11.2010 10:31:53  


    chemik

    bxman

    Příspěvků: 210

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Nač je to dobré?   
    Já mám 1.6 tzi a hadici kterou popisuješ mám od nalévacího hrdla oleje ke vzduch. filtru . Je tam proto aby mohl motor tzv. dýchat . Této hadici se vyplatí věnovat větší péčí hlavně v zimním období , kondenzuje v ní voda odpařená z motoru a rádo to zamrzá .

    Dolů  ||  NahoruIP:212.96.168.xxx  Vloženo:08.11.2010 11:18:14  


    postel114

    uživatel

    Příspěvků: 34

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Nač je to dobré?   
    Aha, no a mohla by se odpojit, aby si ten olej prostě občas kápnul na zem a nezadělával filtr? 

    Dolů  ||  NahoruIP:90.177.139.xxx  Vloženo:08.11.2010 11:22:08  


    myšut

    bxman

    Příspěvků: 487

    Zaregistrován:
    10.07. 2010
    Re: Nač je to dobré?   
    konstrukční řešení bxa, já jedou honil 50km 1.8tzd turbo ke 200 a ten filtr si plaval v oleji.holt ten tlak v motoru je a někudy musí ven.navíc je to ohřátý vzduch.

    Dolů  ||  NahoruIP:90.177.197.xxx  Vloženo:08.11.2010 11:27:17  


    Parví

    bxman

    Příspěvků: 137

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Nač je to dobré?   
    Ja myslim že klidně.Akorat bych ji prodloužila aby ti olej z ní netekl po motoru
     

    Dolů  ||  NahoruIP:85.71.93.xxx  Vloženo:08.11.2010 11:28:13  


    chemik

    bxman

    Příspěvků: 210

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Nač je to dobré?   
    No , nevím jestli by to bylo to pravý ořechový . Jeden čas jsem taky nad tím přemejšlel , ale to jsem ještě prděl na servisní intervaly výměny oleje . Ono když opravdu měníš po 10 ti tisících olej a filtry , tak to tam takovou paseku nedělá .

    Dolů  ||  NahoruIP:212.96.168.xxx  Vloženo:08.11.2010 11:33:23  


    postel114

    uživatel

    Příspěvků: 34

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Nač je to dobré?   
    Tak já zkusím udělat prototyp, hadici od filtru odpojim a navlíknu na ní šprcku. Ta se snadno a hodně roztahuje... Snad to vydrží tu teplotu.

    Dolů  ||  NahoruIP:90.177.139.xxx  Vloženo:08.11.2010 12:01:26  


    chemik

    bxman

    Příspěvků: 210

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Nač je to dobré?   
    Tak to by bylo asi to nejhorší co by si vyvedl . Jakékoliv ucpání této hadice má za následek vyběhnutí oleje z motoru buď měrkou v lepším případě nebo pod ventil. víkem . Následek si dovedeš představit , zeblitej motor , smradu jak v hradu atd.

    Dolů  ||  NahoruIP:212.96.168.xxx  Vloženo:08.11.2010 13:42:07  


    ČERT

    BX_vševěd

    Příspěvků: 3720

    Zaregistrován:
    01.03. 2006
    Re: Nač je to dobré?   
    Na novém, nebo udržovaném motoru ta hadice je opravdu bezproblémová, ale u starších motorů  s ní přichází problémy v podobě vynášení oleje  uniklým kompresním tlakem z motoru. Tato hadice totiž velice dobře indikuje stav těsnosti stěny válců a pístů,  stav pístních kroužků. Se stářím motoru se tato těsnost snižuje a unikající kompresní a spalovací tlak vytláčí olej a olejové páry až do filtru kde kondenzují a zanášejí již tak jemné póry filtru. Jedinou možnou obranou je buďto přebrus stěn válců, k nim, nové písty a kroužky, anebo cesta menšího zla, hadici prodloužit do míst, kde je prostor a zde vytvořit kondenzátor s sběrnou nádobou nebo zpětným odvodem oleje do mazacího systému motoru.My na to používali upravenou hliníkovou čutoru, kdy přívod od motoru byl nasměřován na stěnu směrem od zhora dolů, víčkem to odcházelo do filtru a ve dně yla průchodka, z ní hadička do vany, tydy stékal zpět olejový kondenzát. Dokázalo to vrátit tak 90 až 95% oleje zpět do vany, místo aby to zablemtávalo fitr.

    Dolů  ||  NahoruIP:90.181.18.xxx  Vloženo:08.11.2010 17:14:00  


    postel114

    uživatel

    Příspěvků: 34

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Nač je to dobré?   
    Díky moc za drahocené rady, to jsem potřeboval vědět, jak na to...Jinak ono toho neni zas přehršel, za 3 tisíce Km to byl tak malej panák. Ale furt lepší než aby to zasíralo filtr. Až se dostanu s autem domů do Tábora, tak vyrobím tu kondenzační nádobu. Jo jinak kdyby měl motor odjebané válce a pístní kroužky tak by ale neměl kompresi ne? On sic má asi 650 000 Km, ale "prý" byla před 100 000 dělaná generálka. A tomu i věřim, protože motor je hotová pila, kam se na to hrabe rodinná vectra s "74 Kw" 

    Dolů  ||  NahoruIP:90.177.139.xxx  Vloženo:08.11.2010 18:58:39  


    TycoonX

    bxman

    Příspěvků: 1027

    Zaregistrován:
    20.11. 2006
    Re: Nač je to dobré?   
    ked uz sa to tu riesi, na 16V je lepsie mat vyvedenu hadicu do sania alebo dat na odvetravanie taky ten tuzing filter? 
    cisto teoreticky..ak je pripojena k saniu tak v sani vznika podtlak ktory pomaha odsavat plyny z klukovej skrine a tym znizovat pretlak, lenze pre spalovanie je lepsi cisty a chladny vzduch ..takze ked dam na koniec tuzing filter tak zvysim ucinnost spalovania ?!
     
    takto vyzera ten filter..
    http://img225.imageshack.us/img225/7847/22072008001dm0.jpg

    Dolů  ||  NahoruIP:78.98.184.xxx  Vloženo:09.11.2010 12:08:14  


    DVZ

    bxman

    Příspěvků: 986

    Zaregistrován:
    18.12. 2008
    Re: Nač je to dobré?   
    Nenachazim dostatecne slusne slovo na popsani teto zbytecnosti....
    Udelej radsi co rika cert. To ma vetsi vyznam...

    Dolů  ||  NahoruIP:93.99.64.xxx  Vloženo:09.11.2010 17:49:02  


    TycoonX

    bxman

    Příspěvků: 1027

    Zaregistrován:
    20.11. 2006
    Re: Nač je to dobré?   
    preco? 16V kondenzacnu nadobu ma, ide len o ten detail :D

    Dolů  ||  NahoruIP:78.98.184.xxx  Vloženo:09.11.2010 19:04:39  





     
    :: anketa
    Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?

    Predni (3566 hl.)
     
    Zadni (2623 hl.)
     
    Ctyrkolku (2772 hl.)
     
    Je mi to jedno (2962 hl.)
     

    Celkem hlasovalo: 11923

    :: Zkracovač odkazů
    Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz?
    KLIKNĚTE ZDE

    :: Posl. příspěvky:
    19.2.24, marty
    Re: Ti, jenž př... >>
    6.10.23, rambo
    ALu 16V >>
    2.8.23, TycoonX
    Kupim biely BX, v... >>
    18.5.23, KITT
    Pozůstatky po BX >>
    10.1.21, Ji-rrka
    Re: Likvidace dí... >>
    10.1.21, Ji-rrka
    Re: nechcete ho n... >>
    4.1.21, Simča
    nechcete ho někd... >>
    10.12.20, majk
    Re: hydraulika na... >>
    2.8.20, myšut
    Re: Hledám auto-... >>
    2.8.20, myšut
    Re: díly na Bx G... >>
    2.8.20, kubanecbx
    Re: díly na Bx G... >>
    21.7.20, Karlos
    Hledám auto-klem... >>
    Zobraz více výpisů

    :: Inzerce - novinky
    6.10.23, rambo
    Inzerce nabídka díly
    ALu 16V >>
    2.8.23, TycoonX
    Inzerce poptávka auta
    Kupim biely BX, vrak >>
    18.5.23, KITT
    Inzerce nabídka díly
    Pozůstatky po BX >>
    10.1.21, Ji-rrka
    Inzerce nabídka díly
    Re: Likvidace dílů... >>
    10.1.21, Ji-rrka
    Inzerce nabídka auta
    Re: nechcete ho někdo? >>
    4.1.21, Simča
    Inzerce nabídka auta
    nechcete ho někdo? >>
    Inzerce

    :: poslední komentáře
    9.1.22, Jiří
    bez titulku
    (k článku: NE - Sbírka na chod BXclubu.com)
    7.10.15, majk
    bez titulku
    (k článku: Automobilová Miss.)
    21.2.13, ČERT
    Zmatky?? :-D
    (k článku: Motory nafta)
    21.2.13, rambo
    DHY
    (k článku: Motory nafta)

    :: Kategorie článků

    Design by Dalik & Hass © 2005 :: Vytvořeno pomocí phpRS