|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> Motory >> Výpis:
BXsprinter
Příspěvků: 148
Zaregistrován:
25.06. 2005
| Re: sháním motor do BX |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:93.99.63.xxx Vloženo:20.01.2011 22:00:05 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: sháním motor do |
napsal ...
>>>dedek
Pokud chceš výkon,tak začni ...,pak hlavu snížit,...spotřeba při normální 130km/h cca 7,2L nafty ...<<<
Ta spotřeba při normální rychlostri ukazuje velmi špatnou práci motoru...
A opravdu bych ctěl vysvětlit , jak se snižuje hlava na dýzlovi BX pro zvýšení výkonu. Halva je uplně plochá, spalovací prostor je dán tloušťkou těsnení ( mohlo by se dát o stupeň tenší... ) ... v hlavě není žádný prostor, který by se mohl nějak snížit .... pokud se pletu, prosím o podrobné vysvětlení, děkuji.
diesel hlava
| Upraveno PaM v 21.01.2011 09:40:49 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:94.112.11.xxx Vloženo:21.01.2011 09:40:10 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: sháním motor do |
Už to tady píšu asi podruhý, ale klidně to zopakuju, nejedná se o snížení hlavy jako je klasické u benzína, ale o snížení hlavy stejně jde. Hlava se přebrosí na rovinu, s tím, že se lehce podbrousí, pak se přefrézují sedla ventilů a to tak, aby po dobroušení pastou byl sací zapuštěn pod rovinu hlavy na minimum, to je cca 0,50mm, u něj je tolerance 0,50 až 1,05mm. To samé s výfukovým, ten musí vycházet zapuštěn 0,90mm, jeho tolerance je 0,90 až 1,45mm. Dalším krokem je přesné zabroušení ventilů a absolutní vymezení ventilových vůlí na přesně předepsanou vůli, sací 0,15mm a výfukový 0,30mm. Pokud bude motor zdravý na klice, kroužcích, vyskočí komprese na maximum, z tohoto maxima vychází i možnost maximálního možného dosahu výkonu motoru. K dosažení maxima je možné i atmosférický motor povzbudit výměnou vačky za vačku z turbodiesla. Pokud bude tato,,hrubá práce,, odvedena kvalitně, citelně motor ožije, bude mít lepší starty, nebudeme muset toliko prošlapávat podlahu pod plynovým pedálem. Další kapitolou je ale stav palivového čerpadla, vstřikovačů a nemalý vliv má i viskozita a kvalita paliva.Pokud bude motor absolutně v tolerancích, co se týče vůlí na klikovém hřídeli, jde dát i tenší těsnění, jak píše PaM, ale, má to ale.... jakákoliv sebemenší vůle v ložiscích kliky, ať již na hlavních, či ojničních, motor začne poklepávat ve vysokých otáčkách, což se projeví na jeho opotřebení. Diesel se dá postavit tak, že k běžnému ježdění se nemusí motor vůbec vytáčet, že bude jezdit v rozsahu otáček do dejme tomu 2000 až 2500, což bude znát i na spotřebě.Další aspekty co mají vliv: 1)olej, jeho kvalita a stáří
&nb sp; &nb sp; 2)čistota sání a filtru vzduchu
&nb sp; &nb sp; 3) u TD čistota a volnost chodu regulátoru tlaku turba, vůle v hřídeli turbíny (aby nedocházelo k únikům oleje do sání či výfuku) | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.214.xxx Vloženo:23.01.2011 18:57:12 |
bxman
Příspěvků: 138
Zaregistrován:
22.01. 2010
| Re: sháním motor do |
Jsem jen laik, tak mě prosím nekamenujte, když budu mít laické dotazy k tématu.
1. Jak moc zvedne tato úprava kompresní poměr a následně jak moc výkon a kroutící moment? Měřil to někdo na brzdě?
2. Pominu-li výměnu motoru za 2.1TD (což už prý pár nadšenců dokázalo) a je-li prioritou mít stávající motor, tak nestálo by za úvahu ho více přeplňovat? Třeba tam napasovat turbo z uvedeného 2.1 TD? Nebo zvýšit plníci tlak stávajícího turba?
Na závěr musím uvést, že jsem přesvědčen, že pokud je motor v kondici, tak je pro solidní ježdění dostatečný tak jak je. Kanárek z vrány taky nejde udělat, na vyblbnutí je tu přece BX s úplně jiným motorem! | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.102.116.xxx Vloženo:24.01.2011 00:50:31 |
BXsprinter
Příspěvků: 148
Zaregistrován:
25.06. 2005
| Re: sháním motor do |
Ahoj všem, připojuji se k PaMovi, snížení dieslové hlavy za účelem zvýšení výkonu je blbost!!!
To, co popisuje Čert, je generálka hlavy, která má toho hodně za sebou (pokřivená rovina, netěsnost ventilů, volná vodítka, vymačkaná sedla, netěsnost gufer) a potřebuje repas...Nikdy to výkon nezvýší, jen se může přiblížit k tomu původnímu výkonu se kterým to jezdilo kdysi. Nejjednodušší a nejefektivnější cestou, pro zvýšení výkonu motoru, je turbo....
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:93.99.63.xxx Vloženo:24.01.2011 09:36:45 |
bxman
Příspěvků: 986
Zaregistrován:
18.12. 2008
| Re: sháním motor do |
Jirka i PaM maji pravdu. To co popisuje cert neni snizovani hlavy ale generalka. zvysovani komprese se da udelat tesnenim pod hlavou - ale kazdy vi, ze zvysovani kompresniho pomeru u diesela nad jaho stanoveny kom. pomer je praktický nesmysl. Jak pise Jirka, nejlepsi a nejjednodussi je turbo (ale vyssi tlaky taky motor nemam moc rad, ze...) | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:93.99.64.xxx Vloženo:24.01.2011 13:41:22 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: sháním motor do |
Daleko víc záleží na těsnosti pístů-válců-kroužků, tj. na celkové kompresi motoru ... než na zahloubení ventilů o 00 PRD míň
Nejhorší na tom je, že to hlásá " AUTOMECHANIK"
Jestli má mrtvý motor 25,0 nebo po takové " čertovské úpravě" 25,05 je uplně jedno , daleko líp je na tom např. motor bez této úpravy s origo hlavou NEDOPRASENOU NĚKÝM s tlaky 33 ...
| Upraveno PaM v 24.01.2011 16:54:33 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:94.112.11.xxx Vloženo:24.01.2011 16:50:30 |
bxman
Příspěvků: 986
Zaregistrován:
18.12. 2008
| Re: sháním motor do |
Jo - a jak psal dedek, jeste to odlehceni setrvaku, ten na hodnotu vykonu ci momentu nema prazadny vliv a delat to u diesela s jeho tvrdym chodem v nizkych otackach mi prijde jako dalsi diesel-sebevradza. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:93.99.64.xxx Vloženo:24.01.2011 17:24:20 |
bxman
Příspěvků: 250
Zaregistrován:
..
| Re: sháním motor do |
Tož co tam ten dědek má za motor že mu to tak jede? Jestli ne náhodou z BMW | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.146.137.xxx Vloženo:24.01.2011 18:45:48 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: sháním motor do |
jó, hoši, já zapomněl, vy máte ty dieslíky fungl nový a na tacháči deset tisíc, nojo, tak to jsou jen lehce zajetý a těch dalších 150 a více tisíc, ty se povinně přehlídnou. to už nemluvím, nepíšu o tom jak to vypadá právě uvnitř motoru, co si vytrpěl od předchozích majitelů, mechaniků, čím byl živene, mazanej
já jen že pokud od motoru chci výkon, musím ho nejdřív dát do kupy a pak tunit
jinak pame, mrtvý motor mívá daleko míň než 25, tam ještě i funguje, sice se spotřebou, a problémovými starty, ale funguje, většinou umírají s tlaky pod 18, ale udělaný motor má kolem, a až přes 30 ale to snad víš , i když ty usuzuješ na výkon pouze podle dosažené maximálky
ohoblovaný setrvák??? nesmysl, u diesla nic k dobru, ztratí kynetyckou energii která se užívá ke vznětu
| Upraveno ČERT v 24.01.2011 19:17:25 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.192.1.xxx Vloženo:24.01.2011 19:14:16 |
BXsprinter
Příspěvků: 148
Zaregistrován:
25.06. 2005
| Re: sháním motor do |
Tak jsem asi správně pochopil reakce dvou, kteří se nemají rádi.
Tuning za účelem zvyšování výkonu motoru je takový, který překročí jeho udávanou hodnotu. Takže generálkou hlavy a spodku motoru, jak je v příspěvcích Čerta uváděno, se nedopracujeme ke zvýšení výkonu daného motoru, jen se můžeme reálně dopracovat k jeho udávané papírové hodnotě.
Ještě bych přidal další jednoduchý návod pro zvýšení výkonu, třeba pro sprint... sundejte si řemen z alternátoru + 2 koníky. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:93.99.63.xxx Vloženo:24.01.2011 19:55:22 |
bxman
Příspěvků: 138
Zaregistrován:
22.01. 2010
| Re: sháním motor do |
Hm, neřekl bych zrovna, že se nemají rádi. Je to mnohem složitější a do určité míry i trošičku místní folklór.
Takže pokud to jako laik dobře chápu, Čert popsal revitalizaci unaveného motoru jako návrat na papírové hodnoty nikoliv jako snahu o zvyšování výkonu a distancoval se od prasení setrváku. PaM přidal logicky těsnost válců-kroužků-pístů. Když to spojím, tak je tu místo rádoby tunění, jasně doporučena generálka motoru. Když se tu nakonec takhle doplní tihle dva pánové, tak myslím, že tohle je nelepší způsob jak investovat peníze do oživení motoru.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.102.116.xxx Vloženo:24.01.2011 20:26:04 |
bxman
Příspěvků: 986
Zaregistrován:
18.12. 2008
| Re: sháním motor do |
Masko, vystihls to dobre - jen je problem v tom, ze dedek generalku hlavy zamenuje se snizovanim hlavy a to cele se zvysovanim vykonu alias radoby tuningem (misto strucne receno dat motor doporadku.) | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:188.95.127.xxx Vloženo:24.01.2011 21:57:41 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: sháním motor do |
No revitalizaci, ono jak se to veme, taková škodofka nebo prasoauto (WV), ti postaví motor, odzkoušejí ho a napíšou mu nějaé kilowaty, které má ale když je nový a jejich množství úměrně mizí s počtem ujetých TKm, frantíci v PSA to dělali jinak, postavili motor odzkoušeli ho a spočítali si jeho přibližný výkom po 200tisících a ten udali jako výkon motoru. Takže u motoru po GO, je jasné že výkon je znatelně vyššínež udávaný. Pokud chce někdo tunit motor k vyšším výkonům, MUSÍ ho mít v pořádku. Dávat turbo na atmosférický motor se mi zdá tak šílené jako se snažit o vytvoření konopného pole před budovou policejní protidrogové jednotky, proč?? Proto-že je jen otázkou kdy se to zadře. Problém by neměl být v tom, že motor nesnese tlaky, měl by, blok je skoro stejný, co do pevnosti úplně stejný, hlava je taky stejná ale chybí tam jedna maličkost, kde se liší motor ,,D,, a motor ,,TD,,. Motor TD má totiž krapítko vyšší tlak a průtok mazání. Jsou zapotřebí k dokrmení olejem pro ostřiky, některé motory mají prostě v ojnicích mazací kanálek z něhož je nastřikován olej na stěnu válce, jiné motory zase pro změnu mají v bloku, v hlavním mazacím kanále zavedeny průtokové šrouby a jimi jsou přišroubovány ostřiky pro ostřikování stěn válců. Celkově má motor TD větší proběh oleje v systému, za prve jako ochranu proti přidření, pří vyšším namáhání turbem, za druhé jako chlazení. Pokud u Diesla chcete zvýšit výkon, nešel bych do turba bez úprav, šel bych do časování motoru, nejsnažší cesta, záměna vačky za ostřejší, stačí kouknout na motory s výkonem 44KW, 47KW, 50KW, 51KW, vždyť všechny díly jsou stejné, ty motory se liší pouze vačkou a ventilovými pružinami, ničím jiným. Co to asi udělá, pokud dáte do motoru s 44 až 51KW vačku z turbodiesla??? Ožije!!! Poskočí ve výkonu směrem nahoru. Jinak pružiny, se mění za takzvaně tvrdší, aby stíhaly ventily ve vysokých otáčkách kopírovat ostrost vačky. Ten motor sice nevyskočí na výkon jako TD, to je 66KW ale tak o 6 až 8 méně. Ale i to stačí na Diesla, nebo ne?? Další věc, s kterou se dá něco dělat, je nalézt optimálně vyšší tlak vstřikovačům a množství paliva na jeden vstřik, ale to už je kapitola pro lidi, jenž mají stolici na čerpadla a vstřiky. Co se týká sundávání řemene od altíku, ano dva koníky navíc, ale lepší než sundávat, je odpojovač buzení, funguje to podobně, ale na bázi elektroniky, odpojení buzení kotvy alternátoru, kdy se buzení opětovně připojí v okamžiku kdy je buďto už kritické napětí palubní sítě, brzdíte motorem, či motor se dostane do volnoběžného režimu. Další koníky se můžeme pokusit i získat odpojemím dalších pomocných agregátů, jako je klima a hydročerpadlo. Taková předělávka na hydročerpadlo z pežota MI6, kde bylo na zadní nápravě, elektriké, stojí také za úvahu. Vsadím že to si taky papne nějakou tu kilowatu z výkonu. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.162.101.xxx Vloženo:25.01.2011 16:14:47 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: sháním motor do |
Další, poměrně problematickou věcí u tunění k vyššímu výkonu je to, co tomu řekne převodovka a diferák. Nedávno mi volal kamarád s tím že auto(GOLF III 1,9TDI) do zatáčky hučí, když řízne pravou, hukot jak helikoptéra, doleva to ztichne. Po telefonu diagnóza jednoduchá, těhlicové ložisko na levé straně. Koupil si ho, přijel si ho dát přelisovat a za tři hodiny mi volal že to nepomohlo. Domluvili jsme se že to přiveze a že na to kouknu. Po projetí jsem zkonstatoval že má pravdu, hučelo to, a hrozně. Po dlouhém hledání jsem na příčinu přišel, vše bylo v tuninngu motoru, načipovaliho, vyměnili turbo za větší, ostrou vačku a z motoru kde mělo být něco kolem 90KW vyrobili něco co mělo skoro 200KW, to samozřejmě nevydržela převodovka, motor vyvíjel takovou sílu, ze v diferáku se pokroutily hřídele planetového soukolí a diferák neplnil svoji základní funkci, rovnoměrný rozklad výkonu pro pravé a levé kolo, defakto to bylo jako kdyby to mělo natvrdo uzávěrku. Léčba?? Nová převodovka, teď ji shání. Co jsem tím chtěl říci?? Jen to, že výkon zvednout, ano, ale s rozumem!!!!!! Pokud se to přežene, máte ne, auto, ale bezednou kasičku, jedna věc se opraví, vymění, druhá je na cestě k čertu. Navíc spousta Bx je koupená za účelem dojíždění do zaměstnání, pro rodinu, málokdo si jej pořídil proto, že by ho šlechtil a tahal k vyšším výkonům, a jednou za rok ho vytáhl na sraz, kde odjezdí sprinty a na podvale jej dopraví do garáže či dílny. Aspoň tak to vidím já. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.162.101.xxx Vloženo:25.01.2011 16:38:45 |
bxman
Příspěvků: 128
Zaregistrován:
17.09. 2010
| Re: sháním motor do |
Já se naprosto ztotožňuju s Čertem!!! TD do práce 16 ventilem za zábavou.... P. S. Né, že by Turbo Uhlák netrápil každé ráno majitele manažerských Oktáviííí, nedovedete si představit jak mě to hřeje, když kravaťák mlátí hlavou do volantu jak je to možný, že ten starej hnusnej Citroen mu vypálil rybník.... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:82.100.5.xxx Vloženo:25.01.2011 17:15:43 |
bxman
Příspěvků: 138
Zaregistrován:
22.01. 2010
| Re: sháním motor do |
Myslím, že o osazování turba do atmosférického dieslu tu nikdo neuvažuje. Probíralo se tu TD. A víceméně tu prošel názor, že by se to mohlo dát popostrčit manipulací s turbem. (Ale proč vlastně) Pochopitelně, že v nějakých mezích slušnosti a zdravého rozumu. To co popisuješ z vlastní zkušenosti s tím Golfem je už hoooodně brutální.
Znovu opakuju, že na vyblbnutí se vyrábělo BX s docela jiným motorem. BX s motorem TD pochopitelně v dobré kondici je určitě auto pro pohodovou přesto neloudavou a ekonomickou jízdu, než pro nějaké obskurní závodění. A proto by si každý měl před pořízením BX ujasnit své priority a podle toho si vybrat motor ve svém mazlovi. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.102.116.xxx Vloženo:25.01.2011 17:26:25 |
bxman
Příspěvků: 986
Zaregistrován:
18.12. 2008
| Re: sháním motor do |
Certe ja ti nevim, ale rozdilu mezi D a TD je daleko vic a rozdily mezi 44~51kW nespocivaji jen ve vacce. Zaprve TD ma jine ojnice pisty apod. a za druhe rozdily mezi 44~51kW jsou v hlave, v uhlu vybrusu vyfukoveho ventilu (90° a 120°), casovani cerpadel je rozdilne a ve finale take trochu vacka. Ja to musim vedet, ja mam motor poskladany ze vsech vykonovych verzi.
Ale davat vacku z TD do D ma asi stejny vyznam jako davat vacku z D do TD. Fungovat to bude, ale na zvyseni vykonu muzes zapomenout - kdyby to zvysilo vykon, vyrobce by to tam dozajista dal.
A kdo ti nakukal, ze citroen, vlastne PSA urcuje vykon, jaky asi bude za cca 200.000km??? Automobilky na to maji mezinarodni normu (cislo nevim) stejne jako na mereni spotreby uz leta. V americe pouzivali trosku jinou normu, dnes je myslim i tam stejna. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:93.99.64.xxx Vloženo:25.01.2011 20:08:30 |
bxman
Příspěvků: 400
Zaregistrován:
..
| Re: sháním motor do |
ale je to zajímavej nápad, zajímalo by mě jaký by automobilky uváděli výkony motorů po najetí 200t km | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:86.49.42.xxx Vloženo:25.01.2011 21:51:20 |
BXsprinter
Příspěvků: 148
Zaregistrován:
25.06. 2005
| Re: sháním motor do |
DVZ, souhlasím s tebou...investice kamarádů do auta jiné značky byla 10tis, spoustu si toho dělali sami, mezi investicí byla i výměna vačky za ostřejší, po následné kontrole na brzdě, byl jejich výkon oproti původní sestavě pouze + 1,5 koně a točivý moment o +2. Zažili ohromné zklamání... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:93.99.63.xxx Vloženo:26.01.2011 12:43:10 |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 12077
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|