www.bxclub.com
  
  
:: Přihlašování:
Jméno:
Heslo:


Registrace
Zapomenuté heslo

Pokud nejste přihlášeni, nemáte přístup ke všem diskusím a dalším funkcím...

:: Online jsou:
nikdo

:: Noví členové:
  Kubanec
  Zajda
  tomin1987@

:: Doporučená témata
  • Já, a mé BX
  • Já, a mé BX - II.
  • HELPárna
  • Tipy při nákupu BX

  • :: Nejnovější foto:
  • Vizitky (foto)
  • Vizitky (foto)
  • Vizitky (foto)

  • :: Obrázek dne
    exCitrošek, kdysi dávno ho koupil Deadman ?!
    exCitrošek, kdysi dávno ho koupil Deadman ?!

     
    Fórum >> Motory >> Výpis:


     (1)   2  | >>


    Dolů  ||  Ukaž poslední příspěvek



    Širon

    bxman

    Příspěvků: 141

    Zaregistrován:
    ..
    Rozvoďáky na ropácích.   
    Vážení, mám dotázek ohledně rozvodovýho řemenu u diesla. U BX kterým jezdí tatík jsem měnil motor (starej neměl tlaky), dovezl jsem si jinej z havárky. Toš že si ho připravimna ponku, pěkně přetěsnim a tak. Jo a taky že udělám rozvody. Sundám kryty a čumim jak černoch na zamrzlej kýbl. Řemen byl širokej tak 1 cm zbytek vorvanej kolem řemenic. No nic mám novou sadu tak jí tam loupnu a basta.Jaký bylo moje zděšení když jsem rozdělal ten můj motor a tam to bylo skoro stejný. Honem jsem letěl ke Xantii a tam je to v pohodě ,všude jsem si dělal rozvody sám a tak si říkám kde je chyba. Kladky a pumpu měním taky.Doma měřák na napnutí nemám ,ale nechám to našponovat pružinu a trošičku jí pomůžu ,potom to dotáhnu a je to.Kladka ta šponovací se cpe ven ke krytu a šmejká vo něj,řemen leze ven z kol a drbe se vo řemenici.Tím pádem je to na leváka.Stalo se vám to někomu někdy? No a jěště že se mi řemen nepřemolejsal úplně hlavy by bylo jěště škoda.

    Dolů  ||  NahoruIP:90.176.122.xxx  Vloženo:26.12.2009 20:27:58  


    ČERT

    BX_vševěd

    Příspěvků: 3720

    Zaregistrován:
    01.03. 2006
    Re: Rozvoďáky na ropácích.   
    No a to je přesně ten důvod,proč měnit celou sadu i s vodní pumpou. Výměna jen samotného řemenu je nejistota kterou si nelajsknu, nestojím o to,aby mi to majitel za pár měsíců reklamoval, nebo co hůře, dal to k konkurenci a pak chodil s tím, že ten de++l vyměnil jen řemen, přestože musel vědět, že pumpa nebo kladka je načatá. Nikdy nevidíš do stavu vodících ložisek, ani na to kolik ještě vydrží, a u vodní pumpy, opotřebení ucpávky posouvá kladku směrem ven z motoru, tím se mění namáhání na ložisku a končí to smeknutím řemenu a potkáním těch, co se potkat nemají.

    Dolů  ||  NahoruIP:85.71.45.xxx  Vloženo:26.12.2009 20:47:39  


    ČERT

    BX_vševěd

    Příspěvků: 3720

    Zaregistrován:
    01.03. 2006
    Re: Rozvoďáky na ropácích.   
    Pokud řemen nemá šipky, není směrový, ale zažitá praxe říká že když se postavíš k motoru od rozvodů, tak potisk čelně k tobě aby šel číst. smile-D

    Dolů  ||  NahoruIP:85.71.45.xxx  Vloženo:28.12.2009 12:44:12  


    PaM

    hydraulický odborník

    Příspěvků: 1707

    Zaregistrován:
    02.01. 2006
    Re: Rozvoďáky na ropácích.   
    proto byly výměníky a olejové chladiče ze začátku na soutěžních motorech, až poslední dobou se stávají běžným standartem normálního motoru.



    Hmm, a můj 1,9D z roku 1985 má výměník olej voda ... Tak je to nový nebo soutěžní motor smile-lol

    Dolů  ||  NahoruIP:84.42.225.xxx  Vloženo:30.12.2009 21:37:02  


    PaM

    hydraulický odborník

    Příspěvků: 1707

    Zaregistrován:
    02.01. 2006
    Re: Rozvoďáky na ropácích.   
    Nereju, bo je zamzlo a zlomil bych rejč ...

    Talbot - Citroën , stejný motor .... mám doma 2 výměníky olej voda k dispozici z dýzla, jeden asi použiju na předehřev nafty - oleje ... bo jezdím na to co teče smile-D

    Bych teda na 16V hlavu nesnižoval, má to dostatečný wýkon a je to uděláno tak, aby to vydrželo ...

    Dolů  ||  NahoruIP:84.42.225.xxx  Vloženo:30.12.2009 23:10:50  


    PaM

    hydraulický odborník

    Příspěvků: 1707

    Zaregistrován:
    02.01. 2006
    Re: Rozvoďáky na ropácích.   
    No, nikdy sem neměnil vodní pumpu, na minulém motoru sloužila poctivých cca půl mega Km a teď je v regále, a vypadájako nová smile-) . Prvomontáže jsou asi tak o 1000% kvalitnější než autošmely a pod...

    Podíval bych se jak je utažené vstřikovací čerpadlo, tam se to dá hodně zprasit, jestli sou všechny šrouby utažené, když tak povolit a utahovat postupně všechny stejně. Když rozvoďák běží ven z kol, znamená to že je nekteré kolo po kterém běží vyhnuté.

    Dolů  ||  NahoruIP:84.42.225.xxx  Vloženo:26.12.2009 21:22:21  


    TycoonX

    bxman

    Příspěvků: 1027

    Zaregistrován:
    20.11. 2006
    Re: Rozvoďáky na ropácích.   
    mam otazku..na motore vyzerajú rozvody robené,kladky sú ako nové a idú bez chyby..vodná pumpa skapala..mám menit aj kladky? alebo len nahodim druhý remen ? kladky by som mal vcas pocut pred zlyhanim nie?

    Dolů  ||  NahoruIP:78.98.134.xxx  Vloženo:29.12.2009 00:43:32  


    ČERT

    BX_vševěd

    Příspěvků: 3720

    Zaregistrován:
    01.03. 2006
    Re: Rozvoďáky na ropácích.   
    PaMe, zase slovíčkaříš, kua, tak se koukni na produkci slavné šáde gruppe. š120, 125, fávo, felina a jaké další srgory z naší produkce to neměly, až s příchodem paciček do praku, se i na našich šáde začaly sériově montovat výměníky, nejen na diesly, ale i na benzínové motory. Do revoluce byl chladič oleje výsadou soutěžáků a platil se zlatem. nemůžu za to, že ty máš autí ze západní produkce svýměníkem standartně, a nejsi sám,, sériově ho měl i stařičký talbot. Tycoon upravuje 16ventila, a jelikož plánuje snížení hlavy, doporučil jsem mu jej, snížení teploty oleje a zvýšení viskozity tomu motoru jen prospěje, tak co se ti nelíbí. Si myslíš, že to bude na prd?? Já teda rozhodně ne a pokud vím, stále platí zásada, čím lépe motoru dopřeješ, tím líp a déle ti slouží, a o to snad jde, nebo se opět někde mýlím?? Jestli-že jsi jiného názoru, klidně to tu napiš, čert je de++bill a jen z tebe tahá prachy za ptákoviny, vybodni se na to. Ale nerej

    Dolů  ||  NahoruIP:85.71.45.xxx  Vloženo:30.12.2009 22:32:39  


    PaM

    hydraulický odborník

    Příspěvků: 1707

    Zaregistrován:
    02.01. 2006
    Re: Rozvoďáky na ropácích.   
    no, ale vzít jako etalon - šáde gruppe. š120, 125, fávo, felina ... hmm , to víš že tady to bylo 100let za vopicema ... vo tom sem ani nepřemejšlel, srovnávám srovnatelné smile

    Dolů  ||  NahoruIP:84.42.225.xxx  Vloženo:30.12.2009 23:24:12  


    ČERT

    BX_vševěd

    Příspěvků: 3720

    Zaregistrován:
    01.03. 2006
    Re: Rozvoďáky na ropácích.   
    Existuje, taková ptákovinka, je to váha na měření rovinnosti řemenů. Někde ji mám, tak ji dohledám a asi začnu používat. Každopádně při napnutí řemenu by se ti neosovost řemene měla pojevit už při ručním protáčení motoru. Na kolech je vždy vidět prostor, kde běhá řemen a jestiže jsou rozvodová kola doleštěna až ke krajům, už bych hledal, co není v ose, kdo zlobí.

    Dolů  ||  NahoruIP:85.71.45.xxx  Vloženo:27.12.2009 19:14:10  


    ČERT

    BX_vševěd

    Příspěvků: 3720

    Zaregistrován:
    01.03. 2006
    Re: Rozvoďáky na ropácích.   
    Postav celý motor do nul, zaaretuj, dobře si označ polohu místa, kde je napínák, označ si nezaměnitelně zoubky na kolech a řemeni. Pak můžeš povolit napínák, sundat řemen a vyměnit pumpu.Pokud je řemen do 1/2proběhu, můžeš ho dát zpět, jestliže už je za polovinou, je lepší dát nový. Kladky měň jen jestliže na nich ucítíš vakl, nebo když s ní zatočíš, bude hučet ložisko. Někdy kladky slyšet v chodu motoru nemusíš, tak je jen odzkoušej samotné, jen je roztoč rukou. Pro lepší kontrolu a stoprocentní jistotu si můžeš přenést značky na nový řemen, ale není to podmínkou. Každopádně dvojí kontrola je lepší, než jednou potkaný motor smile-D

    Dolů  ||  NahoruIP:85.71.45.xxx  Vloženo:29.12.2009 00:55:11  


    Zdenek svec

    bx-HDi-man

    Příspěvků: 80

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Rozvoďáky na ropácích.   
    Tož tady se člověk toho dozví co ani nevědél. Ale zatím ešte nevím jak to bude na jaro esi se negde srazí neaké ten béyks. To by sme móhli byt ešte chytřejší gdyby zme sa negde zešli,vypili neaké ten liřík sudového. Né?

    Dolů  ||  NahoruIP:80.239.242.xxx  Vloženo:31.12.2009 05:09:43  


    Širon

    bxman

    Příspěvků: 141

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Rozvoďáky na ropácích.   
    No to je pravda ,na kolech je vidět kudy běhá řemen, jenže nevim kvůli kterýmu neřádu vylejzá do boku.No a dnes jsem navrčel ten jakoby novej ,s novýma rozvodama a řemen leze zase ven. Ne tolik ,ale na čerpadle je úplně zároveň s kolem. Potom jede normálně po kladkách, v pohodě, nikde neštrejchá, tak nevim jak dál. Zatim to nechám a uvidím jak se projeví.Napadlo mě že bych to znova rozdělal a zkusil dát řemen naopak.Na Xantii jsem měl řemen se šipkama ,na 16v taky, tady ten nemá nic jen nápis výrobce a jakýs čísla. Tak jsem ho tam lupnul jak mi přišel do pazoury. Jo a jak psal PaM o čerpadle ,tak jsem ho dotáhl a doplnil spodní chybějící matku a stejně ho.no. No uvidíme jak to dopadne.Jo a jěšte pro jistotu je asi prdlá LP kule a tatík prej že to tak je už dlouho, ach jo to jsou radosti. smile-(

    Dolů  ||  NahoruIP:90.176.122.xxx  Vloženo:27.12.2009 21:18:04  


    TycoonX

    bxman

    Příspěvků: 1027

    Zaregistrován:
    20.11. 2006
    Re: Rozvoďáky na ropácích.   
    rozvody boli robene (žeprý) v 2002-2003 ..odvtedy auto moc nejazdilo..remen budem menit urcite aj vodnu pumpu..no kladky sa mi uz nechce :D ..cast navodu vynecham motor mam v tomto stave.. kladky mám použité asi 5ks.. (z troch motorov 16V :D ) tak som vybral dve najkrajšie..hádam bude ok.. robí sa GO, pretesnenie ,čistenie, nove ventily, znizenie hlavy,znizenie cerpadla a par prkotin.. do valcov som nalial tech benzin.. z dvoch zmizol po cca 40 minutach to je myslim ok.. neviem ci mam menit aj panvy klukovej hriadele..alebo sa to vola ojnicne loziska? niekde som cital ze po vymene ojnicnych lozisk nieje mozne pouzit povodny piest..tak to nechcem..



    Dolů  ||  NahoruIP:78.98.134.xxx  Vloženo:29.12.2009 01:17:23  


    TycoonX

    bxman

    Příspěvků: 1027

    Zaregistrován:
    20.11. 2006
    Re: Rozvoďáky na ropácích.   
    takze vymennik tepla je ten obtok vody pod olejovym filtrom?

    hlavu by som znižoval lebo ten motor má svoje km a vykon+kompresie uz niesu to co byvali..+vyhodit kat+trosku popustit CO2 + tie panvy +mozno aj piestne kruzky.. a potom budem spokojny :)

    Dolů  ||  NahoruIP:78.98.134.xxx  Vloženo:31.12.2009 09:38:43  


    ČERT

    BX_vševěd

    Příspěvků: 3720

    Zaregistrován:
    01.03. 2006
    Re: Rozvoďáky na ropácích.   
    Nevím co ti kde nalhali, ale kráááávovina to je, jestli-že dáš přebrousit klikovku, nebo budeš měnit jen ložiska, můžeš použít staré ojnice s písty. Ojnice se mění jen tehdy, pokud ji nějaký moula ohne, nebo neuhlídá olej a protočí se pánve ložiska , a to tak hloupatě, že poškodí oko ojnice. Jinak měnit samotné pánve, můžeš, ale ohmatej si klikovku mikrometrem na šišatost. Teď už nevím, kolik je povolená tolerance. každopádně přebroušení a nové pánve k přebrusu, ti krásně zvednou mazací tlak v motoru a utiší ho. Pak ti vylepší chod motoru ještě jedna ptákofina, co se sériově nemontovala, chlazení oleje, třeba výměník tepla, olej-voda, krerý byl na kdejakém dieslu.

    Dolů  ||  NahoruIP:85.71.45.xxx  Vloženo:29.12.2009 01:33:26  


    Širon

    bxman

    Příspěvků: 141

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Rozvoďáky na ropácích.   
    No no jen se nepokousejte. Jo a na mým 16V ten výměník mám schválně jsem se šel dívat jestli je to dobastl nebo jak. No a zdá se že je to origo podle hadic jak je to provedený a kolínka natvarovaný. Sponky a tak všechno napovídá že je to fabrika.

    Dolů  ||  NahoruIP:90.176.122.xxx  Vloženo:31.12.2009 10:56:17  


    ČERT

    BX_vševěd

    Příspěvků: 3720

    Zaregistrován:
    01.03. 2006
    Re: Rozvoďáky na ropácích.   
    Jinak na uolnění pístních kroužků z karbonu se používají mastné roztoky, petrolín, či nafta. Když tam naleješ benzín, tak vysušíš karbon pod kroužky a ztvrdne, znemožní práci kroužků a ty se sedřou o stěny válce smile-D smile-P

    Dolů  ||  NahoruIP:85.71.45.xxx  Vloženo:29.12.2009 01:41:31  


    TycoonX

    bxman

    Příspěvků: 1027

    Zaregistrován:
    20.11. 2006
    Re: Rozvoďáky na ropácích.   
    hm..tak panvy vymenim..ojnice a ojnicne loziska nie?..co to stoji cca? v citroene som pozeral 2800 hadam ma dodavatel nesklame a najde nieco lepsie za lepsiu cenu :) , vymennik tepla pozriem..nestaci chladenie olejoveho filtra? ..takze benzin nebol gut napad..ale ja som to chcel len ako test tesnosti.. motor je neznameho povodu no vyzeral z tych troch najlepsie..az na jeden prasknuty ventil (nasate necistoty.. ):D mam vymenit tesnenia pod vlozkami? nemalo by sa nic stat ked to rozoberiem a zlozim ako bolo ne?



    este prihodim foto prvej pavy.. je tak nepravidelne sjetá.. trochu matná trochu lesklá

    Dolů  ||  NahoruIP:78.98.134.xxx  Vloženo:29.12.2009 09:30:38  


    ČERT

    BX_vševěd

    Příspěvků: 3720

    Zaregistrován:
    01.03. 2006
    Re: Rozvoďáky na ropácích.   
    Píšeš že pánve stojí 2800,- to by odpovídalo 5+5hlavní, 2+2 axiální a 4+4 ojniční. Ale, bacha na to ALE, ještě než budeš kupovat, přeměř klikovku, abys nekupoval zbytečně. Koukni do chytrý knížky, nebo si zavolej Robertovi do Holetína, kolik je povolená ovalita ložisek na klikovce. Ovalitu Hlavních ložisek a vůli pro axiální ložisko,můžeš změřit indikátorovými hodinkami.Ojniční pouze mikrometrem. Dá se to měřit na motoru, bez sundání klikovky, pouze ho otočíš vzhůru nohama. Kontroluje se to proto, že jestli-že je ovalita větší, než je povoleno, byly by peníze za nové pánve zbytečně vyhozené. Pak bys musel dát přebrousit klikovku a k ní sadu ložisek na XXpřebrus, podle toho, kolik odbrousí. Mě tady třeba dělají kompletní přebroušení klikovky v Autoreparinu Liberec a i se všemi ložisky tam platívám cca okolo 4tisic peněz

    Dolů  ||  NahoruIP:85.71.45.xxx  Vloženo:29.12.2009 19:03:07  


     (1)   2  | >>





     
    :: anketa
    Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?

    Predni (3567 hl.)
     
    Zadni (2624 hl.)
     
    Ctyrkolku (2772 hl.)
     
    Je mi to jedno (2963 hl.)
     

    Celkem hlasovalo: 11926

    :: Zkracovač odkazů
    Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz?
    KLIKNĚTE ZDE

    :: Posl. příspěvky:
    19.2.24, marty
    Re: Ti, jenž př... >>
    6.10.23, rambo
    ALu 16V >>
    2.8.23, TycoonX
    Kupim biely BX, v... >>
    18.5.23, KITT
    Pozůstatky po BX >>
    10.1.21, Ji-rrka
    Re: Likvidace dí... >>
    10.1.21, Ji-rrka
    Re: nechcete ho n... >>
    4.1.21, Simča
    nechcete ho někd... >>
    10.12.20, majk
    Re: hydraulika na... >>
    2.8.20, myšut
    Re: Hledám auto-... >>
    2.8.20, myšut
    Re: díly na Bx G... >>
    2.8.20, kubanecbx
    Re: díly na Bx G... >>
    21.7.20, Karlos
    Hledám auto-klem... >>
    Zobraz více výpisů

    :: Inzerce - novinky
    6.10.23, rambo
    Inzerce nabídka díly
    ALu 16V >>
    2.8.23, TycoonX
    Inzerce poptávka auta
    Kupim biely BX, vrak >>
    18.5.23, KITT
    Inzerce nabídka díly
    Pozůstatky po BX >>
    10.1.21, Ji-rrka
    Inzerce nabídka díly
    Re: Likvidace dílů... >>
    10.1.21, Ji-rrka
    Inzerce nabídka auta
    Re: nechcete ho někdo? >>
    4.1.21, Simča
    Inzerce nabídka auta
    nechcete ho někdo? >>
    Inzerce

    :: poslední komentáře
    9.1.22, Jiří
    bez titulku
    (k článku: NE - Sbírka na chod BXclubu.com)
    7.10.15, majk
    bez titulku
    (k článku: Automobilová Miss.)
    21.2.13, ČERT
    Zmatky?? :-D
    (k článku: Motory nafta)
    21.2.13, rambo
    DHY
    (k článku: Motory nafta)

    :: Kategorie článků

    Design by Dalik & Hass © 2005 :: Vytvořeno pomocí phpRS