www.bxclub.com
  
  
:: Přihlašování:
Jméno:
Heslo:


Registrace
Zapomenuté heslo

Pokud nejste přihlášeni, nemáte přístup ke všem diskusím a dalším funkcím...

:: Online jsou:
nikdo

:: Noví členové:
  Marian
  Kubanec
  Zajda

:: Doporučená témata
  • Já, a mé BX
  • Já, a mé BX - II.
  • HELPárna
  • Tipy při nákupu BX

  • :: Nejnovější foto:
  • Vizitky (foto)
  • Vizitky (foto)
  • Vizitky (foto)

  • :: Obrázek dne
    radiátor 1.generace, KOUPÍM
    radiátor 1.generace, KOUPÍM

     
    Fórum >> Motory >> Výpis:


    Dolů  ||  Ukaž poslední příspěvek



    DVZ

    bxman

    Příspěvků: 986

    Zaregistrován:
    18.12. 2008
    Periferie motoru   
    minuly vikend jsem do auta daval motor D9B 51kW (misto 47kW s prasklym tesnenim pod hlavou). Mam nekolik dotazu

    1. Na vane zezadu je sroub, ktery je na service.citroen.com oznacen jako termistor - k cemu slouzi?

    2. Meli vsechny diesely (nemyslim 1.7) vymenik tepla oleje pod filtrem? Ja ho tam nemam a kdybych ho tam chtel dat, musel bych asi dostat sroubeni filtru ven, abych mohl nasroubovat dlouhy sroub co drzi vymenik - to sroubeni lze nejak bezpecne vyndat?

    3. Znate nekdo rozmer O krouzku tesnici rozvod vzduchu (mezi plastovym a hlinikovym vedenim sani)? Nasel sem jen rozmer 37 a to nevim, jestli mi staci.

    4. Jak se uplne spravne odvzdusnuje motor? Nejak sem si uvedomil pozde, ze jsou tam dva odvzdusnovaky nad termostatem. Odvzdusnujete i chladic (sroubem na leve strane chladice)?

    5. Nemate nekdo prebytecny drzak boxu filtru (hranateho)? Zjistil sem, ze ho doma nemam a tak mi tam filtr zatim blemba bez drzaku. A jeste bych potreboval jednu zaslepku na vzduchovy filtr (jsou tam dve - hned pod hadici vedouci z filtru do motoru)
    Dolů  ||  NahoruIP:194.247.127.xxx  Vloženo:26.01.2009 11:41:01  


    DVZ

    bxman

    Příspěvků: 986

    Zaregistrován:
    18.12. 2008
    Re: Periferie motoru   
    a jeste za 6. Jak poznam, co mam za blok motoru? Jestli je to pro 1.7 nebo 1,9 atd.. Cislo motoru a typ mi chybi - chybi ten stitek cely.



    Dekuju vsem predem za odpovedi.
    Dolů  ||  NahoruIP:194.247.127.xxx  Vloženo:26.01.2009 11:43:49  


    pajator

    bxman

    Příspěvků: 249

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Periferie motoru   
    Šroub zezadu na vaně je zřejmě záslepka za čidlo na teplotu oleje...

    Pokud vím, tak všechny diesly mají chladič oleje...

    Motor odzvdušni pokud možno na nejvyšším místě, nebo na všech... :) Prostě až všude poteče voda, zbytek vzduchu vyžene motor sám při projetí...

    Blok 1.7 a 1.9 nepoznáš, když nemáš štítek, leda by si sundal palici...
    Dolů  ||  NahoruIP:90.177.140.xxx  Vloženo:26.01.2009 12:00:22  


    DVZ

    bxman

    Příspěvků: 986

    Zaregistrován:
    18.12. 2008
    Re: Periferie motoru   
    Pajatore, to zaslepka 100% nebude, to by mohl byt obycejny sroub (jako vypousteci) ale tento vypada nejak slozite - viz service.citroen.com. Na nekterych motorech to bude (mozna ne na dieselech). A jinak by se taky nejmenoval termistor.



    Vsechny diesely maji chladic oleje krom atmosferickych 1.7. Proc ho tedy ja nemam? Ten motor sice jede dobre ale je na nem par zvlastnosti (protoze se nekolikrat opravoval). Puvodne byl pro cerpadlo Roto Diesel, ale bylo tam cerpadlo Bosch. Musel sem prehazet sroubky drzaku cerpadla, aby se rozvody daly seridit. Vana s diesela nebude (asi kvuli zminenemu termistoru), ale to nevadi. Hlava tam je bud opravovana nebo jina (jednou se rozbila vacka - preskocil remen - uklouzla noha se spojky pri zpatecce). Nakonec chybi chladic oleje ackoli hadice i ta cast s termostatem ma vyvody pro chladic oleje, jsou na nich hadice, ale jsou zaslepene. Motor sice jede docela pekne, ale nevim presne, co je to zac a nevim, jak to zjistit.



    k tomu odvzdusnovani - taky me to tak napadlo udelat, ale nejakou roli by tam melo hrat i otevreni termostatu, nebo ne?
    Dolů  ||  NahoruIP:194.247.127.xxx  Vloženo:26.01.2009 13:13:51  


    pajator

    bxman

    Příspěvků: 249

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Periferie motoru   
    Chladič oleje mají podle mě VŠECHNY diesly - tzn. 1.7, 1.9, turbo a pak 16v...

    Žádný termistor jsem ani u Citroenu ani u Peugeotu na tomto motoru nenašel, napiš orig. číslo... Podle mě to je buď šroub nebo čidlo teploty oleje...

    K odvzdušnění - samozřejmě musíš nechat motor zahřát aby ti otevřel i termostat, což můžeš udělat krátkou projížďkou a následným dolitím chybějící vody... ;)
    Dolů  ||  NahoruIP:90.177.140.xxx  Vloženo:26.01.2009 13:36:18  


    DVZ

    bxman

    Příspěvků: 986

    Zaregistrován:
    18.12. 2008
    Re: Periferie motoru   
    S tim chladicem mas pravdu - jen maji jine vedeni hadic. No nic, nicmene proc ho tam teda nemam? Nevim... a nevim jak to sroubeni vytahnout, abych tam ten chladic mohl dat.



    Ten termistor je jen na benzinech (1,6 a 1,9) a jeho objednaci cislo je 024281. Muze to byt k mereni teploty oleje ackoli mereni teploty mel snad jen 16S ne? Nicmene ja na tom svem "termistoru" zadny kontakt nevidim a kdyz na to neprijdeme, co to je, tak to vyfotim a dam to sem.
    Dolů  ||  NahoruIP:194.247.127.xxx  Vloženo:26.01.2009 14:43:49  


    pajator

    bxman

    Příspěvků: 249

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Periferie motoru   
    Měření oleje měl nejen 16v, ale i GTi 8ventil a některé BX dodělané... Jinak dost často bývá konektor uražený, je to první na ráně zespodu... :)

    S tím chladičem těžko říci, vypadá to, že ho někdo dal pryč, tak by teoreticky neměl být takový problém ho tam zase dát zpátky, ale detaily ti nepovím, nikdy jsem ho nesundaval...
    Dolů  ||  NahoruIP:90.177.140.xxx  Vloženo:26.01.2009 14:48:40  


    Tolstoj

    bxman

    Příspěvků: 145

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Periferie motoru   
    ja mam na Bx tez na olejove vane zaslepenou diru na cidlo teploty oleje (1,8 TD). Termistor = cidlo teploty smile
    Dolů  ||  NahoruIP:158.234.250.xxx  Vloženo:26.01.2009 19:08:05  


    kapitán

    bxman

    Příspěvků: 620

    Zaregistrován:
    01.03. 2007
    Re: Periferie motoru   
    Já mám na tomtéž motoru (D9B) zezadu (už nevím přesně místo)dvě zátky ve vaně.Tím výměníkem myslíš tu část na níž je filtr oleje a vede na to hadice z termostatu a chladiče?Tak toto jsem na předchozím motoru (Neidentifikovaný typ,snad 162 nebo DJZ?) neměl.O těch dvou otvorech pod hadicí vedoucí do motoru (na filtrboxu) jeden (u pežotu) jde na posilovač a ten druhý snad někam k turbu Alespoň na P405 1,8td jsem to někde ve schématu viděl.Ten hranatý filtrbox snad má motor A8A a D9B v pažoutech nevím zda i BX
    Dolů  ||  NahoruIP:86.49.16.xxx  Vloženo:26.01.2009 19:35:09  


    ČERT

    BX_vševěd

    Příspěvků: 3720

    Zaregistrován:
    01.03. 2006
    Re: Periferie motoru   
    Výměník tepla pod olejovým filtrem je namontován tak, že musí dolů filtr a střední šroubení je buďto na imbus do díry kudy teče olej, nebo klasicky na 6ti hran, čili klíč. Když jej budeš přendávat, nezapomeň na těsnění mezi ním a motorem, stačí náhradní od filtru na olej
    Dolů  ||  NahoruIP:85.71.45.xxx  Vloženo:26.01.2009 19:51:53  


    ČERT

    BX_vševěd

    Příspěvků: 3720

    Zaregistrován:
    01.03. 2006
    Re: Periferie motoru   
    Jsem zapomněl, každopádně ten výměník dej, udržuje olej v optimální teplotě, cca okolo 85st.celsia, takže ti olej pomáhá chladit motor tam, kde není voda(ložiska, hřídele). Olej je tepelně míň namáhán na přepalování, tím pádem lepší viskozita a mazací schopnost.
    Dolů  ||  NahoruIP:85.71.45.xxx  Vloženo:26.01.2009 20:00:37  


    DVZ

    bxman

    Příspěvků: 986

    Zaregistrován:
    18.12. 2008
    Re: Periferie motoru   
    Vymenik vim jak sundat. Problem je, ze na mem motoru vymenik neni a je tam jen sroubeni pro filtr, ktere nema ani imbus a ani sestihran na sundani (nebo sem byl slepy) a sikovkama mi to neslo dolu. Tak se ptam, jestli nevite jak to tam drzi...

    Vymenik sem si vysrouboval z predchoziho motoru. Hadice k vymeniku mam taky ackoli na mem starem motoru 162 vedou jinudy a jinam, na tomto motoru mam hadice zaslepene a od termostatu je urizla a zaslepena - nahradim jinou, kterou mam.



    K filtru vzduchu. Hranaty maji i BX (benzin 1.6 a 1.9- novejsi a 1,8TD a D9B 51kW). Sou tam dve zaslepky. U benzina jedna vede na odsavani par oleje, ale to je u diesela reseno jinak, takze by tam mela byt zaslepka. Koupil sem totiz filtr od borca s motorem 1,6 a proto misto zaslepky tam mam hadici asi 40cm dlouhou (kterou sem zaslepil nez sezenu zaslepku)
    Dolů  ||  NahoruIP:213.192.2.xxx  Vloženo:26.01.2009 21:33:14  





     
    :: anketa
    Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?

    Predni (3946 hl.)
     
    Zadni (2979 hl.)
     
    Ctyrkolku (3092 hl.)
     
    Je mi to jedno (3317 hl.)
     

    Celkem hlasovalo: 13334

    :: Zkracovač odkazů
    Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz?
    KLIKNĚTE ZDE

    :: Posl. příspěvky:
    19.2.24, marty
    Re: Ti, jenž př... >>
    6.10.23, rambo
    ALu 16V >>
    2.8.23, TycoonX
    Kupim biely BX, v... >>
    18.5.23, KITT
    Pozůstatky po BX >>
    10.1.21, Ji-rrka
    Re: Likvidace dí... >>
    10.1.21, Ji-rrka
    Re: nechcete ho n... >>
    4.1.21, Simča
    nechcete ho někd... >>
    10.12.20, majk
    Re: hydraulika na... >>
    2.8.20, myšut
    Re: Hledám auto-... >>
    2.8.20, myšut
    Re: díly na Bx G... >>
    2.8.20, kubanecbx
    Re: díly na Bx G... >>
    21.7.20, Karlos
    Hledám auto-klem... >>
    Zobraz více výpisů

    :: Inzerce - novinky
    6.10.23, rambo
    Inzerce nabídka díly
    ALu 16V >>
    2.8.23, TycoonX
    Inzerce poptávka auta
    Kupim biely BX, vrak >>
    18.5.23, KITT
    Inzerce nabídka díly
    Pozůstatky po BX >>
    10.1.21, Ji-rrka
    Inzerce nabídka díly
    Re: Likvidace dílů... >>
    10.1.21, Ji-rrka
    Inzerce nabídka auta
    Re: nechcete ho někdo? >>
    4.1.21, Simča
    Inzerce nabídka auta
    nechcete ho někdo? >>
    Inzerce

    :: poslední komentáře
    9.1.22, Jiří
    bez titulku
    (k článku: NE - Sbírka na chod BXclubu.com)
    7.10.15, majk
    bez titulku
    (k článku: Automobilová Miss.)
    21.2.13, ČERT
    Zmatky?? :-D
    (k článku: Motory nafta)
    21.2.13, rambo
    DHY
    (k článku: Motory nafta)

    :: Kategorie článků

    Design by Dalik & Hass © 2005 :: Vytvořeno pomocí phpRS