|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> BXclub.com >> Výpis:
Dolů || Ukaž poslední příspěvek
uživatel
Příspěvků: 217
Zaregistrován:
08.11. 2009
| Já, a mé BX - II. |
Já, a naše BX.
Prostřednictvím mého známého jsem se na přelomu roků 1996 a 1997 seznámil s možností výhodného dovozu ojetých citroenů ze Švýcarska. Tamní podnikové prodejny spojené se servisem této značky Citroën odprodávaly po technické prohlídce a podle známého i odstranění závažných závad ojeté vozidla prvních majitelů (protiúčet) výhodně zájemcům ze zahraničí. V té době mi dosluhovala Lada 1300 z roku 1957 (v té době průměrná spotřeba 13 l/100 km) a mladší syn používal zapůjčené BX 16 na dojíždění za prací do Temelína s kterým byl velice spokojen.
V únoru roku 1997 jsme nabízené možnosti využili a s mým mladším synem jsme dovezli po vlastní ose ze Švýcarska dva citroëny. Já jsem si tam vybral BX 19 GTi r.v.1989 ( najeto 115559 km) v bílé barvě a syn BX 19 TRi r.v. 1988 (najeto 134648 km) v modré metalíze. Od této doby jsem na svém najel cca 117250 km, syn v roce 2004 BX 19 TRI po najetí cca 75016 km toto prodal a koupil si v Chrudimském autobazaru Xantii 1,8i 16V 5dv. s kterou dodnes najezdil cca 56883 km a jeho rodině lépe vyhovuje. Přes veškeré technické úskalí a zvýšeného adrenalinu v krvi při odstraňování závad, jsme oba podlehli kouzlu značky Citroën a o jiné značce k uspokojení svých zálib vůbec neuvažujeme.
Vlastní organizaci tehdejšího dovozu nám připravil švagr spolu s jeho známým ve Švýcarsku. Naše cesta proběhla do Švýcarska bez problémů. Společný odjezd – já a můj syn + švagr , vybaveni financemi, pasem, řidičákem, potřebným nářadím na eventuelní opravy během zpáteční jízdy, dále osobními potřebami vč. jídla, jsme odjeli nočním autobusem z Prahy, Florenc do Bernu. Při pasovém odbavení na švýcarské celnici jsem trnul, aby celníci nechtěli vidět obsah našeho zavazadla, protože jsem si připadal s nářadím jako nějaký kasař. Naštěstí jejich pozornost upoutaly dvě cestující za naším sedadlem, které si tenkrát vytáhli z autobusu. Tím jsme unikli tehdejší podrobnější celní kontrole a zdůvodňování naší cesty. Do Bernu jsme dorazili v 8 hodin ráno, kde na nás čekal švagrův známý. Ještě dnes se mi v hlavě promítá sled událostí toho dne, kdy od vystoupení z autobusu, prohlídky a výběr z ojetých vozidel, jednání v tamější prodejně a servisu Citroënu a dále přepis nového majitele vozidel na švýcarské policii. Z dnešního pohledu jsme při výběru vozidel tenkrát trochu podcenili otázku u nás zavedeného povinného ručení, které v této kategorii není dnes již pro nás zrovna výhodné.
Vzpomínám si, že už někdy kolem poledne jsme v Bernu natankovali plné nádrže a po rozloučení se známým jsme vyrazili na zpáteční cestu. To jsme však netušili, co nás během cesty potká. Zpáteční cesta byla naplánována po dálnicích Bern – Freiburg – Norimberk tak, abychom dorazili na celnici v Rozvadově ještě téhož dne. Tuto etapu jsme zvládli se dvěma přestávkami bez problémů. Rychlá jízda po německé dálnici se však podepsala na BX 19 TRi, zejména na jeho hydraulice. Na tuto situaci jsme nebyli připraveni ani varováni. Jakmile jsme byli na celnici odbaveni a vyjeli jsme na ty „české kvalitní“ příhraniční cesty (podotýkám, že to bylo v noci), zmíněné auto počalo zanechávat za sebou ve světle reflektoru kapky hydraulické kapaliny, které jak jsme se přibližovali k Plzni se změnily v jednu čáru. Museli jsme před Plzní v místě, kde svítila pouliční lampa jedno auto odstavit a druhým se odjelo do Plzně shánět kapalinu LHM na doplnění. Osádka, která zůstala pod pouliční lampou, se měla pokusit odstranit závadu, byla obtěžována personálem nedalekého nočního podniku a ti, kteří jeli v noci obstarat LHM kapalinu se sice vrátili s kapalinou, ale než narazili na pumpu s prodejem této kapaliny (někde u Rokycan), najezdili přes 50 km. Kapalinu jsme doplnili, ale závadu jsme ve tmě bohužel neodstranili. Situace se opakovala hned za výjezdem z Plzně.
A tak jsme se museli vrátit do Plzně a vozidlo odstavit. Švagr odjel s BX 19 GTi do Ústí nad Labem pro pomoc, já se synem jsme se šli ubytovat do nedalekého penzionu. Ráno, protože švagr se dosud nevrátil, zatlačili jsme BX do nedalekého servisu Citroënu, kde se nám kupodivu personál věnoval a závadu nám odstranil. Snad to bylo tím, že jsme měli legálně švýcarské převozní značky vč. potřebné dokumentace. Když se před polednem vrátil švagr z Ústí, mohli jsme již se synem pokračovat po dálnicích domů po trase D5 Plzeň – Praha a dále D1 do Humpolce.
U Humpolce jsme sjeli z dálnice a dále jsme pokračovali přes Havlíčkův Brod po 34 přes Havlíčkův Brod do Moravské Třebové. To už byl večer a začalo sněžit. U mého GTi jsem měl bohužel letní gumy. Na štěstí jsem si z Bernu vezl sadu zimních pneumatik na discích, takže jsem se rozhodl, bláhový, že pokud to přes Vysočinu bude klouzat, tak to někde vyměním. V kopcích mezi Ždírcem a Hlinskem jsme dojeli 2 kamiony, kteří vozovku tak uhladily, že jsem začal sjíždět nebezpečně na krajnici. Padal hustý mokrý sníh, proto jsem musel z kopce opatrně vycouvat do místa, kde jsem měl jistotu, že se mi podaří pomoci malého heveru vyměnit všechny kola za zimní ob
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.136.176.xxx Vloženo:03.02.2010 16:43:58 Odpovědět |
Fusionista :-)
Příspěvků: 1028
Zaregistrován:
22.06. 2005
| Re: Já, a mé BX - II. |
Edit: jíva uklízí - Jansová pokračuje
Já, a naše BX - pokračování.
...obutí. Nerad na tento okamžik vzpomínám. Podařilo se to a za pomocí traktoru, který zrovna pluhoval, jsme nebezpečný úsek silnice zdolali. Dnes, kdy za ty léta vím, co stačí k tomu, aby vozidlo spadlo ze zvedáku, říkám, že jsem měl veliké štěstí.
Promoklý, unavený jsem ke všemu dostal zimnici a tak v Hlinsku jsme se rozhodli, že další cestu přerušíme. Opět to nebylo tak jednoduché, v Hlinsku jsme nocleh nesehnali, tak jsme museli pokračovat až do zájezdní restaurace Čertovina nedaleko Hlinska, kde jsme přenocovali. Ráno jsme se probudili do mrazivého dne. Po příjezdu do Moravské Třebové jsme pak dodatečně zjistili, že levé zadní kolo bylo v tom počasí chybně namontováno a silně házelo.
Tato episoda se udála během tří dnů s tím, že manželka a vlastně i spolupracovníci v zaměstnání nevěděli co se s námi vůbec stalo. To byl vlastně začátek mého vztahu k BX GTi, kdy jsem si, coby textilák, oblíbil nečekaně řešit pro mne dosud neznámé technické problémy BX. Z nějakých vnitřních důvodů mě a vlastně i syna značka Citroën počala fascinovat a přitahovat. První zkušenosti jsem nabýval nejen z dostupné technické literatury, ale i z praktických poznatků tehdejších členů klubu BX. Také jsem se podílel na demontážích odepsaného vozidla a vraku BX.
js/2 | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:87.249.141.xxx Vloženo:04.02.2010 07:31:45 Odpovědět |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: Já, a mé BX - II. |
Trochu bych potřeboval vysvětlit následijící...
>> Jansová píše:
Tamní podnikové prodejny spojené se servisem této značky Citroën odprodávaly po technické prohlídce a podle známého i odstranění závažných závad ojeté vozidla prvních majitelů ...
pokračuje níže:
Rychlá jízda po německé dálnici se však podepsala na BX 19 TRi, zejména na jeho hydraulice.... zmíněné auto počalo zanechávat za sebou ve světle reflektoru kapky hydraulické kapaliny, které jak jsme se přibližovali k Plzni se změnily v jednu čáru.
Tyto věci mi nějak nejdou, auta po prohlídce-servisu !!! rychlá jízda a následná porucha hydrauliky ??? co tomu vlastně bylo ? Asi to ve Švajcu moóc neprohlídli
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:84.42.225.xxx Vloženo:04.02.2010 10:09:39 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 217
Zaregistrován:
08.11. 2009
| Re: Já, a mé BX - II. |
Já, a naše BX.
Podle známého, který nám zprostředkoval nákup vozidel, technickou prohlídku ojetého BX 19 TRi r.v. 1988 prováděl švýcarský servis Citroënu při prodejně v Bernu. Podle zjištěných závad této technické prohlídky, v té době prodejnou převzatého ojetého vozidla od majitele na protiúčet, byla stanovena cena vozidla a podle přání zákazníka byla provedena oprava závad, které si sám určil. Cena za opravu byla ovšem připočtena k původnímu odhadu.
Vzhledem k tomu, že známý byl technickým pracovníkem právě tohoto servisu, nechal kvůli konečné ceně opravit jen ty nejdůležitější. Na dovoz ojetých vozidel ze Švýcarska se v roce 1997 u nás dále stahovaly úlevy dle vyhlášky č.102/95 SB - § 21, odst. 2, písm. F,K,L.
Z tohoto důvodů byl pro nás výhodný i celní výměr a především důvěra ke známému.
K vlastní závadě bych dodal. Hydraulická kapalina nám při přechodu státní hranice vytékala přepadovými hadičkami předního levého válce pérování. V té době technická neznalost systému a také všechny primitivní nápady jak vytékání zabránit byly k ničemu. Oprava ve zmíněném autoservisu Plzeň vedle práce čítala 1205,50Kč, LHM plus ( sudová) 2 litry 370,00 Kč. Po příjezdu domů se tato závada znovu projevila a teprve v servisu Citroën Loštice nám provedli definitivní opravu. Jednalo se o nové těsnění pérovacích válců (2 sady), nechali jsme si pro jistotu opravit levý i pravý, dolití LHM 4 litry, renovace pérovacích koulí a gumové těsnění. Celkem 3293,00 Kč.
Co k tomu dodat. Rychlá jízda z Bernu a dále po německé dálnici nám umožnila rychle se dostat téhož dne na naši celnici. Pro tento účel jsme na švýcarské policii obdrželi jednodenní přepravní poznávací značku a bylo zaplaceno švýcarské povinné ručení. Cestou jsme díky přijatelného počasí často přesáhli 160 km/hod. Horší to již bylo u nás. Pokud se jedná o známého, jsme mu za jeho ochotu při jednání na prodejně i na dopravním policejním inspektorátu v Bernu velice vděčni a nikdy jsme si na koupené BX, které se i později často opravovalo, nestěžovali.
js/13
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.136.145.xxx Vloženo:04.02.2010 16:01:16 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 37
Zaregistrován:
28.08. 2010
| Re: Já, a mé BX - II. |
I když nejsem Citroeňák začátečník,tak BXko jsem žádné zatím ještě neměl a tak když jsem se před14ti dny dozvěděl,že známý shání odtahovku na vrak,co mu stojí už od minulého podzimu před domem a je to BXko hned jsem zbystřil a začal se ptát,cože mu je.Bylo mi řečeno,že začala téct hydraulika a to se postupně zvětšovalo až se vůbec nezvedl ze země a protože mu prý v servisu řekli závratnou cenu,rezignoval na to a přestal s ním jezdit.A že pořád doufal,že to nějak dá do kupy,ale neměl čas ani peníze a už mu to před barákem překáží a párkrát se to snažil i někdo vykrást.A jestli ho chci(když jsem tolik obhajoval hydropneumatiku a citroen obecně)a mám prý spoustu zbytečných peněz na cpaní do vraku ať si ho vezmu.Tak jsem nelenil a hned ten den(aby si to nerozmyslel)jsem za ním hned jel se na to podívat.Chudák autíčko tam leželo na parkovišti na břiše a bylo vidět,jak všichni ti,co parkovali vedle a nemohli pohodlně otevřít dveře si do něj bouchli,byl to přece takovej zaprášenej vrak...Dohodli jsme se,že se ho pokusíme nastartovat a vyjet aspoň kousek dál,abych ho mohl později naložit na odtahovku,když se nezvedá.Sice to chvíli trvalo,baterka byla samozřejmě KO ale přes kabely nakonec chytil. A bylo hned vidět,že zepředu docela fest teče LHM.Jenže já se nespokojil s pohledem na loužičku a konstatování,že je to v pr... a kleknul si k tomu a zjišťoval co a jak.LHM tekla z přepouštěcího ventilu u centrální koule,ale zdálo se mi,že teče jen v okolí jedné trubičky,tak jsem vzal klíč a zkusil jí dotáhnout.Kupodivu to šlo lehce a výsledek byl hned vidět,protože Cirónek se odvděčil tím,že byl nahoře dřív než já:o) takže jsem se slovy,že odtahovka je jen pro německý krámy(známý si pořídil VW) zvesela odjel domů... A i když mám co dělat a dávat dokupy,(motor kulhá asi přilepený vstřik,interér po dlouhé odstávce dost zanedbaný)hydraulika je kupodivu to co navzdory různým fámám funguje i po takové době bez problémů krásně měkce péruje a po vypnutí klíčků drží bez ztráty cca 40 minut než začne pomalu klesat...Takže už se těším až se zatracovaným vrakem spolu vyrazíme do ulic,protože kdo jednou čuchne k LHM a má k tomu aspoň malý vztah,už ho to nepustí a já měl posledního citrouše XM před 4mi lety a už se mi stýskalo!!!
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:90.178.216.xxx Vloženo:28.08.2010 13:42:16 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 38
Zaregistrován:
..
| Re: Já, a mé BX - II. |
Tak pridám i ja svoju story.
Celé to začalo v sedemdesiatych rokoch minulého storočia, kedy môj starý otec uvidel v piešťanských kúpeľoch návštevníka z Francúzska, ktorý prišiel na DS a veľmi sa mu to zapáčilo, časom zohnal búranú ID 19, ktorú si opravil a užíval si pohodlnú jazdu, ale len pokiaľ nezačal stavať dom a bolo treba peniaze. V tom čase ID predal, ale značky sa vzdať nechel, tak si kúpil za pár korún Citroen AMI6 (ktorý dnes vlastním ja) a preto po mojom príchode na tento svet som bol vozený len v Citroenoch. Začal som chodiť po zrazoch a úplne na uchvátili stroje typu TA, DS, CX a pod. Preto som vedel, že ja tiež jedného dňa budem jazdiť v Citroene. Po skončení priemyslovky (2006) som začal pracovať a keďže som externe navštevoval vysokú školu, tak som chcel nejaké malé auto s malou spotrebou. Voľba padla na Citroen AX 1.1i, bolo trochu oklepané, ale jazdilo dobre. Po necelom mesiaci mi ho jeden pán načechral odzadu, takže sa začalo s kompletnoou opravou viac tu: http://www.tomi.citroenklubpraha.eu/sk/index.php?page=moje_byvale_auta
Asi po roku som hľadal na internete auto pre kamaráta, niečo väčšie dieslové a tak som si našiel Xantiu :) ráno som o Xantii moc netušil a poobede s radami z xantiaclubu už testoval svoje budúce auto, po miernych investíciách jazdí auto dodnes a mám s ňou už najazdených asi 70 000km.
V roku 2009 som začal špekulovať s veteránom, keďže dedko mal stále v garáži spomínanú AMI6, ktorá už nebola moc k svetu, tak som sa rozhodol ju zobrať a urobiť. Po prvom odstrojení som zistil, že to nebude také jednoduché a začal sa tuhý boj. Po dvoch rokoch je auto hotové.
INfo o týchto autách tu http://www.tomi.citroenklubpraha.eu/sk/index.php?page=moje_auta
a fotky veterána http://www.citroeny.cz/forum1/viewtopic.php?f=146&t=470
Po tomto som si hovoril, že si dám s autami na chvíľu pokoj a chystal som sa na stavbu domu, s ktorou som začal v lete tohoto roku. Ale zistil som, že by sa mi šiklo také staršie auto, ktoré by som mohol "zodrať" a tak som našiel na nete BX a dostal sa k týmto stránkam :)
Toľko môj príbeh ako som prišiel k BX :D
tomi | Upraveno tomi v 27.10.2011 10:24:15 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:87.197.150.xxx Vloženo:27.10.2011 09:49:54 Odpovědět |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: Já, a mé BX - II. |
Teraz ja :) bracek jedneho pekneho dna vymenil notebook za BX 19D lebo potreboval súrne na niečom jazdiť. Auto behalo po servisoch každý mesiac koli niečomu tečúcemu. Až po jednej úspešnej výmene čapov odpadlo koleso a ja som sa rozhodol že do servisu to už nepojde. Naštudoval som si základy a auto dal dokopy. Predali sme ho do rodiny kde auto skončilo zle.. Prišla kúpa lepšieho a to BX TRi/GTi 120k ktoré malo tiež kopu problémov no ja som chcel viac.
Tak sme jednej peknej noci doviezli vrak 16V od kedrsona z břeclavi.. auto sa dalo ako tak dokopy a jazdilo. Ale porúch bolo nekonečno+ vela vecí na ňom chýbalo. Po preskočení rozvodu som sa rozhodol ukončiť opravy a začať s GO. Elektrika von ,motor von.. podarilo sa mi pozháňať motor na GO ktorý vyzeral ovela slušnejšie ako ten moj a tak ten šiel na opravu a moj na predaj. GO motora bola odspodu po vrch - výbrus kluky, nové ložiská,nové vložky, krúžky,ventily,všetky tesnenia. Elektrika bola prekopaná po nociach, vyhádzal som nepotrebnosti ako hodiny,rádio kabeláž a naťahal vlastné zvazky+ palubný počítač
Interiér a kolesá som zobral z kúpeného dosť hrdzavého 16V na odpis, motor som použil na ND, mal vyklepané ložiská. Nárazníky som kúpil (este nevyrovnane ) od ramba, zadný som opravil ale predný bol moc poškodený a oprava sa neoplatila (stále ho mám ak je niekto macher na laminát..ja si netrufam) , tak som cez šepa pozhánal konečne predný naraznik v lepšom stave a opravil ten.
Auto má teraz nabehané 750km a motor ide ako med. Zostáva ešte kopa drobností, ako homokynetak,kvapkajuci horny pavuk,a vrzganie z oblasti čerpadla. Kufor je dost hrdzavý tiež. Rozmýšlam nad výmenou karosérie za 4x4 alebo opravou tejto..niesom si istý ..ale auto na zimu by sa zišlo :)
V rodine sa zatial vystriedal další BX,XM, a momentálne je doma xantia hdi seduction, a C5 2.2HDi exclusive. V pláne je predať xantiu a kúpiť C5 III.break 2.2HDi, a u mna je v plane C6 3.0 HDi :) ale to si počká pár rokov :) | Upraveno TycoonX v 27.10.2011 11:26:09 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.98.233.xxx Vloženo:27.10.2011 11:23:54 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 2
Zaregistrován:
15.02. 2015
| 15 let s Citroeny_1 |
Koukám, že již dlouho nikdo nepřispěl svým příběhem. Tak tedy já popíšu svých 15 let z prostředí vozů Citroen BX.
Psal se rok 2000, mě bylo 8 let a za dlouhých zimních večerů jsme se s taťkou chodili dívat ke známému, jak opravuje a výměňuje motor v BX 1.4i za 1.8D. Těšil jsem se na nové auto, do té doby jsme měli Wartburg 353.
Citroen byl ve vínové barvě a po opravě v perfektním stavu. Na zadních sklech byly tmavé folie, jediný prvek vyšší výbavy byl elektricky ovládaný šíbr, jinak neměl ani posilovač, ale již to byl model po faceliftu.
Jezdil cca 6 let bez nejmenších problém, krom nějakých malicherností (tyčky stabilizátorů, prasklé spojkové lanko) naprosto spolehlivý vůz. No po asi 7 letech se začaly objevovat nějaké závady, jako prasklá trubka vysokotlakého okruhu atd... Ale motoricky naprosto v pořádku.
Jednou v zimě, vinou ložiska zadní nápravy jsme dostali kousek od domu na sněhu smyk a letěli do struhy hluboké cca 3 metry. Auto se zapíchlo předkem a otočilo se na bok. Bagrem se vytáhlo ven, krom prasklého nárazníku a škrábanců bylo vpořádku, takže chvíli se jezdilo a pak si ho koupil známý.
Mezitím jsme sehnali bílého kombíka 1.8 TZD Turbo. To mi bylo cca 14 let. Jeli jsme pro něj do Prahy. Krasavec to nebyl, ale jezdilo a my potřebovali auto. Měl velmi bohatou elektrickou výbavu, která se vyznačovala především tím, že neustále zlobila Nepamatuju si přesně kdy šel z domu, ale tuším cca po 3 letech. Jinak si z něj pamatuju, že jezdil jak čert. Ten motor byl úplně super. Když na to táta šlápnul, vyletěl jak drak.
Poté ho koupil stejný známý, který v něm později zničil motor, takže v něm pak chvíli byl ještě ten z vínového, který najel určitě přes půl milionu. Dnes jsou již obě auta v nebi.
Další období bylo období temna Až do mých 18 let jsme měli pouze dodávku MB Sprinter a žádného Citroena.
Když jsem udělal řidičák, bylo jasné, že je třeba sehnat auto. Primárně se hledala Xantie, kterou jsem si prosadil, protože jsem si Citroeny zamilova, především s hydrou. Pak jsem kousek od Prahy našel žluťáska BX 1.9 D 51 kW. Vypadal hezky, takže se na něj jel táta se známým podívat. Já byl tou dobou na rybách, takže jsem se neúčastnil.
Samozřejmě se zamiloval i on, takže ho dovezl domů. Tenhle Citroen měl najeto 104 000 km. Byl původně koupen u nás a ty kilometry opravdu asi měl.
První se dělaly rozvody, které byly za 5 minut 12. Pravděpodobně byly původní, nebo minimálně originální Citroen. Řemen mlel z posledního. Výbava vyla nulová, měl akorát posilovač.
Bohužel byl tenhle citroen asi 3 roky po koupi účastníkem nemalé nehody. Vše bylo zapsáno i v TP a předek pocházel komplet z jiného vozu. Opravy byly zhruba: brzdy, čepy, vysokotlaký okruh, nesčetně přepadových hadic, přední pístnice, zadní pístnice, řemen na hydraulickém čerpadle, spínač sahary, ložisko na předním kole a dál už ani nevím. V den psaní článku stále jezdí.
Letošní zimu už ale stojí odstavený, protože díky zadní nápravě, která nemá smysl opravovat je nebezpečno s ním v zimě jezdit.
Na podzim 2014 se sháněl Xantie, ale po tom co jedna, mechanicky v naprůměrném stavu utekla o den, si táta koupil VW GIII. Já si tedy řekl, že stále jako student musím sehnat auto pro sebe na tu občasnou pojížďku.
S rozpočtem, který byl pár tisícikorun bylo jasné, že potřebuju sehnat BX, na který mám hromadu dílů a náhradní motor se 150 000km. Bylo mi jedno, jestli to bude nafta, nebo benzín (krom 1.4i).
Na internetu se BX vypařily jak pára nad hrncem. A žádný slušný za slušnou cenu nebyl. Poté se ozval známý od nás, že má motor 1.6 před smrtí a hydraulické čerpadlo též a že mi ho nechá. Je to ten modrý BX z fotek.
Teď k němu. Momentálně čeká, než se strejdou nahradíme tu 1.6 mojí 1.9D ze žluťáska. Obrovská výhoda je, že má zadní nápravu po repasi a má pouze pár tisíc km. I co se týká koroze je v naprůměrném stavu a s trochou péče bude krasavec.
Je komplet v elektrice, krome zrcátka řidiče, (okna, centrál, šíbr), má opravdu nejlepší výbavu, kterou sme měli. Nejlepší je na tom, že všechno je funkční. Proti žluťáskovi se v něm cítím jako opravdu v luxusním voze
Tak a to je zatím celý příběh. Jsem asi jeden z mála lidí, kteří tento vůz ještě hodlají opečovávat, ale učaroval mě.
Teď je vůz jen můj a nikdy jinýho ho bez mého souhlasu nebude používat Tímto si zajistím, že bude neustále vyvoněnej a připravenej vyrazit třeba i na svatbu Doufám, že spolu prožijeme ještě dlouhý čas a nejraději bych ho udržel již napořád, třeba pro další generaci.
Přeci jen je škoda vídat tak málo exemplářů druhého nejvyráběnějšího Citroena v historii.
| Upraveno Burys14 v 27.02.2015 10:37:04 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:37.48.41.xxx Vloženo:27.02.2015 10:36:22 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 217
Zaregistrován:
08.11. 2009
| Re: Poslední AHOJ na moji neaktivitu |
2.1.2018 16:34
Text:
Velice mne zaskočilo upozornění na neaktivitu v BX CLUBU. V roce 2012 jsem přešel na C4. Důvodem byl můj věk a také časté technické problémy dosluhujícího BX 19 GTi. Nezapomenu na léta strávené v letech 2004 až 2010 s tímto vozidlem. Mladší syn Honza v tomto období postavil rodinný dům a mě začínajícímu důchodci byl určen stavební dozor, který bez pořádného auta nelze v této rodinné situaci obstát. Teprve zde jsem ocenil řadu zkušeností nabytých v BX CLUBU. Operativně jsem zajišťoval tímto 20-ti letým vozidlem dovoz stavebního materiálu, tvárnice, cementu i rozvoz řemeslníků, až jsem byl nakonec donucen vyřadit vozidlo z evidence.. V roce 2013 členství v BX Clubu rozšířil o členství v Citroën-clubu cz (C4)a protože fórum tohoto clubu zahrnuje i problematiku BX vozidel, postupně jsem příspěvky v BX Clubu omezoval na minimum. Proto se tímto všem členům clubu omlouvám a přeji v novém roce 2018 mnoho najetých kilometrů bez závad. Pokud mne systém automaticky vyřadí, posílám všem (Marty, Čert, PaM, Jíva a další) poslední AHOJ !!! Něco jsem se od všech coby textilák naučil. Honza
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.250.243.xxx Vloženo:04.01.2018 12:38:35 Odpovědět |
bxman
Příspěvků: 487
Zaregistrován:
10.07. 2010
| Re: Poslední AHOJ na moji neaktivitu |
všichni jsou na face buku...bx žijou pořád , moje stagnuje kvůli škole po celý generálce motoru a spodku ,chystá se celolak a možná 4ka karbec z motorky
v letě bude k mání jedno vyšisovaný červený Gti 8V na díly ..budu porcovat jednoho shnilýho kusa,zatím jezdí..tk do 8/18., ale znova vyvařovat ty zadní podběhy nebudu ..to mi nikdo nezaplatí ,je to bez eka ..177 t najeto aktuál ...stav průměr ,neivestoval do toho starouš ..trubky jsou cajk,ale klepou ventile ,,,dělal těsnění a neudělal hlavu,spojka zabírá od 3/4 ,nebourané
díly nadstandartní výbavy si vemu,zbytek flexa | Upraveno myšut v 06.01.2018 07:44:08 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:185.67.190.xxx Vloženo:06.01.2018 07:38:52 Odpovědět |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: Poslední AHOJ na moji neaktivitu |
Citróny ma stále držia, aj ked som už pojazdil kvantum iných áut.. stále majú u mna komfortné miesto. Posledne som sa začal venovať viac japonským autám, hlavne subaru. V medzičase som dosť pracoval s jaguármi a land rovermi, tiež je tam dosť hydrauliky na opravy.
Venujem sa ale primárne novším autám, C5&C6, a tiež opravujem pneumatické a hydraulické podvozky rôznych áut. Pružinám stále neverím.
Snažím sa pomáhať ludom v okolí, kupujú lacné dosluhujúce bx,xm,xa.. v strašných stavoch. Tak meníme LHM, gule,trubky,klobúky stále dokola.. keby to šlo trochu lepšie asi si otvorím živnosť hehe.
BXy plánujuem reštaurovať a predávať, na opravu čakajú 2 kusy BX 4x4 break, BX 16v mk2, xantia activa turbo a xm 2.5td at. Popri tom mám na svoje jazdenie ako primárne auto c5 a c6.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:92.104.208.xxx Vloženo:26.01.2018 19:30:59 Odpovědět |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 13334
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|