|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> Nezařaditelné >> Výpis:
bxman
Příspěvků: 181
Zaregistrován:
..
| Re: co po BX? |
zapomel jsem zminit, ze jak xantii tak xsaru chci breaka. a pokud je neni zadny jiny duvod pro ji nebrat tak se priklanim mozna vic ke xsare.. uvidime... jeste je cas na rozmyslenou
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:193.165.230.xxx Vloženo:26.03.2010 09:29:22 |
moderátor
Příspěvků: 1597
Zaregistrován:
..
| Re: co po BX? |
Citroen Xsara má na rozdíl od povědomí spojeného se značkou dvojitého šípu slušnou spolehlivost. Na rozdíl od typických zástupců své značky nedisponuje originálním hydropneumatickým odpružením s měnitelnou světlou výškou (které ale nabízí bezkonkurenční komfort a od 90 tých let je i spolehlivé). Xsara jako nástupce typu ZX musí vystačit s klasickým odpružením - vpředu vinutými pružinami a vzadu originální nápravou s torzní tyčí a to ve verzi s proměnnou kinematikou. Ta má za úkol redukovat neotáčivost, která je vozům s předním pohonem vlastní. Díky tomuto řešení jde Xsara do zatáčky až moc rychle, tudíž jí na limitu vybočuje záď, což určitě není v součinnosti s bezpečným chováním vozu, zaměřeného na rodinu. Zvláštní je, že prakticky stejnou nápravu používá také Peugeot 306 a předchozí Citroen ZX, které mají sklony k vybočování zádi daleko více utlumeny a převládá u nich pouze ta správná směs skvělé ovladatelnosti a zatáčivosti. Také při změně pruhu při rychlé jízdě na dálnici není Xsara nikterak stabilní. Daleko lépe se cítí při klidné rodinné jízdě, bez větších dynamických změn. Výše popsané chování se výrazně zhorší, má-li vůz najeto přes 100000 km, což většinou dnes má. Můžou za to opotřebená jehlová ložiska zadních ramen a také silentbloky, jež právě proměnnou kinematiku umožňují. Jsou –li zadní kola výrazně odkloněna (tzv. do A), je nejvyšší čas uložení ramen vyměnit. I se silentbloky za to s prací zaplatíte cca 6000,-Kč (ve značkovém servisu s využitím dílů z druhovýroby). Zážehové motory Xsara převzala od svého předchůdce a 306, přičemž se vykytují na mnoha vozech koncernu PSA. Osmiventilové řady TU (1,4 a 1,6), případně řady XU (1,8 ) jsou velmi robustní a bezproblémové. 1,8 občas trpí vyšší spotřebou oleje, což mají na svědomí ztvrdlé simerinky ventilů - oprava je cenově přijatelná. Všechny motory jsou celohliníkové konstrukce, tudíž jakékoliv přehřátí na nich může mít fatální následky (zkroutí se jejich blok a hlava). Až do roku 2000 se u motorů řady TU objevovalo klepání hlavních ložisek klikové hřídele, které však je pouze akustického charakteru. Přesto Citroen, pro jistotu, provedl svolávací akci, jež měla tento neduh odstranit. Pozor si u nich také dejte na pravidelnost chodu a škubání při přidání plynu. To má na svědomí vadná zapalovací cívka. Ta odcházela často náhle u mnoha vozů už po ujetí cca 40000 km. Výrobce změnil dodavatele a nové cívky jsou už spolehlivější. Původní cívka je hranatá, její nová modifikace má hrany zaoblené. V síti Citroen se dnes již vyskytuje pouze ta nová. Vysoký výkon nabízí 16 ventilová verze motoru 1,8. Celých 81 kW dokáže s Xsarou pěkně cvičit. V letech 97-98 však u těchto motorů hrozilo náhlé prasknutí rozvodového řemenu, což výrobce řešil svolávací akcí. V roce 2000 přišel ještě jeden vynikající motor a to 1,6 16V DOHC, která má stejný výkon, jako 16 ventilová 1,8, ale spotřebu má nižší. Koncern PSA je tradiční výrobce vynikajících vznětových motorů, přičemž ty starší, komůrkové, mají i při mnoha kilometrech málo slabin. Z mála problémů stojí za pozornost úniky oleje, za což nejčastěji může porézní odvětrávací hadice, spojující klikovou skříň s ventilovým víkem. Zejména turboverze motoru 1,9 D nabízí příjemný zátah v širokém rozsahu otáček, navíc má měkký běh a vysokou kulturu chodu. V roce 1999 tento motor nahradil Commonrailový 2,0 HDI. Ten si však po mnoha kilometrech žádá nemalé investice, tudíž se smazává výhoda v podobě velmi nízké spotřeby paliva. U všech zážehových motorů je interval výměny rozvodů 120000 km, nebo 10 let, podle toho, co nastane dříve.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.158.136.xxx Vloženo:26.03.2010 09:35:16 |
moderátor
Příspěvků: 1597
Zaregistrován:
..
| Re: co po BX? |
· Opotřebená uložení ramen zadní nápravy + opotřebené silentbloky nápravnice (po cca 100000 km-zadní kola jsou do A)
· Klepající hlavní ložiska klikové hřídele (do roku 2000, motory 1,4)
· Bez varování náhle selhávající modul zapalicích cívek (motory 1,4 a 1,6 – po cca 40000 km, dnes již nový, odolnější díl)
· Úniky oleje z motoru (hlavně 1,9 D, TD skrz porézní hadici odvětrávání klikové skříně)
· Svítící kontrolky airbagu (mnohdy stačí vyčistit konektor pod sedadlem-na pyropatrony bezpečnostních pásů)
· Propálené těsnění pod hlavou (následkem přehřátí-u celohliníkových motorů může mít fatální následky)
· Opotřebený tlumič torzních kmitů (motor HDI, stojí cca 3500,- v druhovýrobě)
· Vysoká spotřeba oleje (motor 1,8 8V OHC z důvodu ztvrdlých ventilových těsnění)
· Riziko prasknutí rozvodového řemenu u motoru 1,8 16V DOHC (z let 1997-1998-svolávací akce)
· Vadné vstřikovače Common-Rail (motor HDI)
· Dost často selhávající regulátor tlaku na čerpadle CP1 (motor HDI)
· Koroze výfukového potrubí
ALE!!!!!!! nemusí to být objektivní i když se spoustou věcí souhlasím.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.158.136.xxx Vloženo:26.03.2010 09:38:19 |
bxman
Příspěvků: 181
Zaregistrován:
..
| Re: co po BX? |
velmi zajimave... nemas takoveto zkritizovani i na xantie?
... doufam ze existuje na svete auto, ktere se vejde do mojich limitu a bude vyhovovat mojim pozadavkum.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:193.165.230.xxx Vloženo:26.03.2010 09:42:42 |
moderátor
Příspěvků: 1597
Zaregistrován:
..
| Re: co po BX? |
Xantia v roce 1993 nahradila předchozí téměř jedenáct let produkovaný typ BX. Jeho hydraulické systémy řadu motoristů zradily, a to vinou značného stáří i zanedbané údržby. U mladší xantie pracuje vše s téměř absolutní spolehlivostí, i když správná údržba je podmínkou i zde.
S rozvorem náprav celých 2740 mm se Citroen Xantia v roce 1993 zařadil až na samý vrchol střední třídy. Tato automobilová kategorie klade značné nároky na kvality podvozku – vůz totiž musí poskytovat znamenité pohodlí, ale i požitek z přesného ovládání.
Právě složité hydropneumatické pérování umožňuje vyrovnat se i s těmito protichůdnými nároky téměř bez kompromisů, a to zejména nese-li přídomek Aktiva. Takto označovány byly modely se silnými zážehovými motory 3,0i V6 24V (142 kW), jejichž podvozek měl aktivní regulaci s proměnnou charakteristikou pružení a útlumu v závislosti na stylu jízdy. Jízda s tímto vozem je tak mimořádně komfortní a také rychlá, ale na druhou stranu méně zkušení řidiči by měli dát přednost klasickým xantiím, protože se systémem Activa vlivem absence bočních náklonů dokáží jen těžko odhadnout, co si v zatáčkách mohou dovolit. Hlavně však nedoporučujeme třílitrový motor, u nějž vás výměna rozvodů i v neznačkovém servisu bude stát přes 40 tisíc Kč. Rozhodně si proto zjistěte, kdy byly měněny. Většina majitelů prodává třílitrové vozy právě před tímto nezbytným servisem.
Vztah motoristické veřejnosti k hydropneumatickému pérování by se dal charakterizovat slovy, že je největší výhodou i nevýhodou Citroenů. Za výhodu je považováno znamenité pohodlí, za nevýhodu složitá konstrukce, a tudíž potenciální nespolehlivost celého systému. V Xantii však „hydropneumatika“ zatím ukazuje pouze svoje přednosti, když je až neuvěřitelně spolehlivá. Údržbu však samozřejmě vyžaduje, proto pozor na nabídky nápadně levných vozů. Většinou je totiž právě čeká neodkladný servis podvozku – Xantii po této celkem nákladné investici málokdo prodá. Zmíněnou kompletní revizi hydrauliky je nutné provádět jednou za sto tisíc kilometrů a pokud chcete bezstarostně najezdit další „stovku“, tak nechte vyměnit všechny tlakové zásobníky (čili koule) a vše, co vám značkový servis vyměnit doporučí. Většina motoristů si život zbytečně komplikuje tím, že vždy nechají vyměnit jen to, co již je již evidentně špatné, takže jednak nikdy nepoznají, jak má xantia jezdit, je-li v naprostém pořádku, a za druhé jsou s ní pak v servisu dost často.
Všechny motory, které se kdy pod kapotou Xantie vyskytly plní svoji úlohu dobře, i když často bez přebytků dynamiky. To platí zejména o nepřeplňovaném vznětovém motoru 1,9 l (50 kW), který je ovšem téměř nezničitelný. Většina zákazníků si však zvolila jeho přeplňovanou verzi o výkonu 66 kW či větší agregát 2,1 TD (81 kW), jenž je skvělý, ale v prvních letech trpěl na úniky oleje či znášení EGR ventilu. V letech 1998 a 1999 byly tyto předkomůrkové agregáty nahrazeny moderními motory HDI s přímým vstřikováním paliva systémem Common-Rail, které mají alternativně výkony 66 nebo 80 kW.
Citroen Xantia je prostorný, kvalitně zpracovaný a velice pohodlný automobil, jehož ceny navíc v posledních letech rapidně klesají. Mezi svými majiteli platí i za velice spolehlivý, i když podle jen průměrného umístění v žebříčku poruchovosti se to zdát nemusí. Německým stanicím technické kontroly totiž na voze často vadí únik oleje z motoru, zkorodované výfuky či netěsné hadice chladicí kapaliny. Ze závad, které mohou způsobit nucené odstavení vozu se častěji projevují snad jen poruchy imobilizéru. Sporadicky se porouchává palivové čerpadlo a u starších vznětových motorů praskají lanka plynového pedálu. Obecně platí, že je lepší se vyhnout všem Xantiím z let 1993-94, které ještě trpěly řadou dětských nemocí. V letech 1996-97 také vznikla série nepovedených motorů 1,8i 16V, které se projevovaly jen obtížně odstranitelnou vysokou spotřebou oleje.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.158.136.xxx Vloženo:26.03.2010 09:54:12 |
moderátor
Příspěvků: 1597
Zaregistrován:
..
| Re: co po BX? |
Karoserie pětidvéřový hatchback
Motory
zážehové řadové čtyřválce 1,6i 8V (65 kW), 1,8i 8V (74 kW), 1,8i 16V (81 kW), 2,0i 8V (89 kW), 2,0i 16V (112, nebo nová generace EW 97 kW), 2,0i 8V Turbo (108 kW)
vznětové řadové čtyřválce 1,9 D X (50 kW), 1,9 TD (66 kW), 2,1 TD 12V (80 kW), 2,0 HDI (66 nebo 80 kW)
Pohon přední kola
Rozměry 4444x1755x1387 mm
Rozvor 2740 mm
Zavazadlový prostor 480 l a verze kombi 618 l
Palivová nádrž 65 l
Oficiální prodej v ČR ano
CHARAKTERISTIKAKaroserie pětidvéřový hatchback
Motory
zážehové řadové čtyřválce 1,6i 8V (65 kW), 1,8i 8V (74 kW), 1,8i 16V (81 kW), 2,0i 8V (89 kW), 2,0i 16V (112, nebo nová generace EW 97 kW), 2,0i 8V Turbo (108 kW)
vznětové řadové čtyřválce 1,9 D X (50 kW), 1,9 TD (66 kW), 2,1 TD 12V (80 kW), 2,0 HDI (66 nebo 80 kW)
Pohon přední kola
Rozměry 4444x1755x1387 mm
Rozvor 2740 mm
Zavazadlový prostor 480 l a verze kombi 618 l
Palivová nádrž 65 l
Oficiální prodej v ČR ano
PŘEDNOSTI
+ vynikající komfort odpružení
+ skvělé jízdní vlastnosti
+ prostornost a pohodlí
+ odolné a kultivované vznětové motory
+ nadčasový design
+ světlá výška a jízdní vlastnosti nezávislé na zatížení
+ dobré odhlučnění
+ obrovský zavazadelník (kombi)
+ možnost zvětšit světlou výšku pro přejezd nerovností
NEDOSTATKY
- obavy kupujících z hydropneumatického odpružení
- horší čitelnost meze adheze (verze Activa)
- vysoké servisní nároky motoru 3,0i V6 24V
- zhoupnutí při zastavení na semaforech
- odezva brzd vyžaduje zvyk
JAK ŠEL ČAS
1993: Představení modelu. Zážehové motory 1,6i (66 kW), 1,8i (74 kW), 2,0i (89 kW) a 2,0i 16V (112 kW). Později turbodiesel 1,9 TD (66 kW).
1994: Nový vznětový motor 1,9D (50 kW).
1995: Aktivní podvozek pro modely Aktiva, nové motory 1,8 16V (81 kW), 2,0 turbo (108 kW) a 2,1 TD (80 kW). Varianta kombi.
1996: Nový motor 3,0i V6 24V (142 kW), modernizace modelu, protipadací koule – vůz ani po delší odstávce neklesá k zemi.
1998: Nové motory 2,0i 16V (97 kW) 2,0 HDI (80 kW).
1999: Slabší varianta motoru 2,0 HDI (66 kW).
2000: Představen nástupce - model C5.
NEJČASTĚJŠÍ ZÁVADY
· nefunkční imobilizér
· úniky oleje z motoru (2,1 TD)
· zanesený EGR ventil (2,1 TD)
· netěsný výfuk
· přetržená lanka akcelerátoru
· porouchané alternátory (do 1997)
· poruchy palivového čerpadla, vysoká spotřeba oleje (u 1,8i 16V z let 96 a 97)
· závady automatických převodovek (při únicích oleje)
· zoxidované konektory
· opotřebení čtvrtého válce motorů 2,0i 16V (97 kW)
· prasklá hlava válců (2,1 TD)
· vadné tlumiče torzních kmitů řemenice pohonu pomocných agregátů (2,0 HDI)
· vadné vstřikovače Common Railu (2,0 HDI)
Doporučený model
2,1 TD (80 kW). Přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec, dvanáctiventilový rozvod OHC, nepřímé vstřikování paliva do předkomůrky
Důvody: Velice pružný a kultivovaný motor vám při správném zacházení vydrží hodně dlouho. Hlavně jej nehoňte dlouho na plný plyn ani nevypínejte hned po zastavení. Se zaneseným ventilem recirkulace výfukových plynů (EGR) si zlaté české ruce dokáží poradit.
Nebrat
3,0i V6 24V (147 kW) Zážehový vidlicový šestiválec, čtyřiadvacetiventilový rozvod 2xDOHC, elektronické vícebodové vstřikování paliva
Důvody: Vrcholný šestiválec se svým plynulým tahem a tichostí skvěle hodí k tomuto komfortnímu vozu. Jeho servisní náklady (výměna rozvodů stojí přes 40 tisíc Kč) byly však únosné pro podnikatele, jenž si vůz kupoval za cenu přes milion korun, ne pro dnešního kupujícího ojetiny za 200 tisíc Kč.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.158.136.xxx Vloženo:26.03.2010 09:54:21 |
bxman
Příspěvků: 181
Zaregistrován:
..
| Re: co po BX? |
1:0 pro xantii
ted jeste najit nakou poradnou
DEKUJU Losere
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:193.165.230.xxx Vloženo:26.03.2010 10:06:54 |
bxman
Příspěvků: 129
Zaregistrován:
..
| Re: co po BX? |
Gobe pojistku ti udělám na 1.9 za 3600 tak nevyšiluj z desítkou...........
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.132.249.xxx Vloženo:26.03.2010 11:25:40 |
moderátor
Příspěvků: 1597
Zaregistrován:
..
| Re: co po BX? |
to je gutte,já na 2,5 platim 3600kč
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.158.136.xxx Vloženo:26.03.2010 15:19:37 |
bxman
Příspěvků: 181
Zaregistrován:
..
| Re: co po BX? |
ja ted platim na 14tku diky protekcni smlouve pres byvaleho zamestnavatele 2400,- - ale novou smlouvu uz mi neudelaj
takze ted uz jen zbyva - pokud byste nekdo v pristich 2 mesicich zahledl vonavou bezporuchovou ekonomickou xantii, hodte mi sem prosim link nebo info :)
Dekuji
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:193.165.230.xxx Vloženo:26.03.2010 15:25:24 |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: co po BX? |
renda ved pisem ze celkova, ako som na to prisiel? lebo je to na štítku pod VIN
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.98.52.xxx Vloženo:26.03.2010 18:29:09 |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: co po BX? |
vymena rozvodov na V6tke 40 000??
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.98.52.xxx Vloženo:26.03.2010 18:33:42 |
moderátor
Příspěvků: 1597
Zaregistrován:
..
| Re: co po BX? |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.158.136.xxx Vloženo:26.03.2010 19:16:02 |
bxman
Příspěvků: 246
Zaregistrován:
22.11. 2008
| Re: co po BX? |
Gob: u Xsary jsou časté problémy s unavenou zadní torzkou, hodně to řeší přídavnými pružinami.Ze stejného důvodu bych já breaka nebral.
Xa Hdi break mám necelé 2roky, maximální spokojenost, teď mám najeto asi 215tis.km,dlouhodobý průměr 5,7l/100km.Investice-běžná údržba.
Malé srovnání-před chvíli jsem se vrátil z týdenní služebky po německu s Octávií combi TDi, ve 3lidech, plně naloženi vercajkem : průměr 6,5l srovnatelný při té zátěži s Xa, komfort jízdy-hnus velebnosti, míň místa, tvrdé a nepohodlné auto.Při tom zatížení dost plave, moje Xantuška je naložená stabilnější. Motor se zdá živější ale Hdi má lepší záběr odspoda, v Xantii ho skoro neslyším ale v Oktávce řve jako kráva,zpřevodování má Hdi o něco lepší. Jsou to velikostí podobná auta ale říkejte si co chcete - Xantie ji o třídu převyšuje. A nějaké hvězdičky jsou mi ukradené, zvláště když ten test se dělal jen u X1.
Radši si přidej a kup do 80tis., o jedné dobré bych věděl. Ale kup radši v DE, a stím bych chvíli počkal, ceny by měly jít ještě dolů. Luboš
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:83.208.80.xxx Vloženo:26.03.2010 21:49:13 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: co po BX? |
U nás stojí jedna Xa HDi rok 2000 , najeto 193tisíc (km sedí ! ), bleděmodrá metalíza, dělal sem jí koule ... cena je 69tisíc. kdyby měl někdo zájem ...
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:84.42.225.xxx Vloženo:26.03.2010 22:26:19 |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: co po BX? |
btw, som si nevsimol, Loser čo perlim?
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.98.52.xxx Vloženo:26.03.2010 23:29:00 |
bxman
Příspěvků: 149
Zaregistrován:
26.06. 2005
| Re: co po BX? |
Tak jen pro pořádek hmotnosti 406tky.
Vůbec neni o moc tězší než Xantie.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.240.178.xxx Vloženo:27.03.2010 10:31:25 |
bxman
Příspěvků: 181
Zaregistrován:
..
| Re: co po BX? |
Ted jsem dostal nabidku Ford Focus 1.8TDDi ; r.v.2000 ; 190000km 68.000,-
Co byste meli proti tomuhle autu?
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:193.165.230.xxx Vloženo:29.03.2010 09:56:05 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: co po BX? |
projeď se v BX a potom se nech svézt v tom Focusu na zadních sedačkách, pak budeš vědět proč nebrat
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:84.42.225.xxx Vloženo:29.03.2010 12:02:59 |
moderátor
Příspěvků: 1597
Zaregistrován:
..
| Re: co po BX? |
Focus ...no ty voe.radši si zkoukni tu Xa od pama
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.158.136.xxx Vloženo:29.03.2010 16:00:44 |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 12163
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|