|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> Elektrika >> Výpis:
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: ventilátor topení |
Očistit áno, ale ne šmirglem nebo ocelovým kartáčem to to rovnou můžeš vrznout do kanálu. Čistí se to tak, že se to ogumuje školní gumou na inkoust, červenou neb modrou, prostě tou tvrdší
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.71.45.xxx Vloženo:16.10.2009 23:13:32 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: ventilátor topení |
sem to voškrábal měkkým šroubovákem z chiny a jede to jak za mlada
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.245.107.xxx Vloženo:16.10.2009 23:25:11 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: ventilátor topení |
Jo o tom jsem slyšel, prej je dělají z rýže, akorát narozdíl od nudlí, to dvakrát déle schne
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.71.45.xxx Vloženo:16.10.2009 23:28:44 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: ventilátor topení |
ne ne, dvakrát déle se to vaří a pak se to střídavě namáčí do buvolí moče a do vody a suší na poledním slunci ...
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.245.107.xxx Vloženo:16.10.2009 23:58:26 |
BXfan
Příspěvků: 248
Zaregistrován:
21.01. 2006
| Re: ventilátor topení |
Taky je vhodné to po očištění máznout pastou na tranzistory nebo silikon vazelínou.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:82.114.222.xxx Vloženo:17.10.2009 16:26:06 |
bxman
Příspěvků: 246
Zaregistrován:
22.11. 2008
| Re: ventilátor topení |
Čerte - prolezl jsem to celý, všechny kryty venku, panel od ovladačů i kastlík s hodinami- žádné relátko tam neni Alespoň mi už svítí hodiny. Závada byla nakonec v tom termistoru, já jsem ho předtím jen prostříkl Kontoxem, chce to vyndat ven a očistit.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:83.208.80.xxx Vloženo:17.10.2009 17:25:07 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: ventilátor topení |
sekce stahuj - elektro - schBXall_1988.zip - obr.47
položka na schématu 278 obtečkováno, to je ten tišťák pod knoflíky ovládání topení plus ty mrňavý žárovičky
položka 475- relátko použité k sepnutí plného napětí, přes spešl kontakt na sběrnici u 278
položka 658 to je ten chladič s tranzistorem a termistorem
položka 935 je vlastní motor větráku topení
na motor je přivedeno plné plusové napětí palubní soustavy vozidla, pokud je běžec ovladacího knoflíku v pravé části sběrnice, na schématu vlevo, je v záviskosti na odporu dráhy korigováno napětí a proud protékající přes motor a tranzistorový emitorový sledovač. Tímto se dosahuje plynulého roztáčení motoru. Po dosažení krajní levé polohy, na schématu vpravo sepne relé, které odpojí tranzistor a napřímo uzemní záporný pól motorku. Tím se dosahuje plných otáček motorku topení, bez toho, že by proud protékal přes polovodičové rozhraní a přetěžoval ho nadměrným výkonem.
dvě žárovky znázorněné schematickými značkami, jsou podsvícení panelu topení a jsou připojeny do obvodu podsvícení palubní desky, což už je jiná.
Takže to relátko tam někde budeš mít. heč
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.71.45.xxx Vloženo:18.10.2009 01:02:36 |
bxman
Příspěvků: 246
Zaregistrován:
22.11. 2008
| Re: ventilátor topení |
Jenže kde ? Podle org.č 5862 mám auto vyrobené 26.11.1992, je možné že by ho dávali jinam? Tam, co popisuješ není, prolezl jsem to důkladně.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:83.208.80.xxx Vloženo:18.10.2009 11:24:23 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: ventilátor topení |
A chodí ti maximální rychlost???Jestli ne, musíme dohledat, v podstatě když zapneš klíček a jenom větrák, tak mimo pojistkovku, někde nad spínačem brzdových světel to relátko musí být. Jdou přes něj obě rychlosti, jak maximálka, tak řízená, to znamená že když dáš na kolečku maximálku musí cvaknout. Nebo když ten spešl kontakt na tý sběrnici uzemníš, tak by taky mělo cvaknout a sepnout maximálku rychlost. nebo obráceně, necháš nějakou minimálku a u podezřelého relé odpojíš patici, a umře ventilátor topení.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.136.135.xxx Vloženo:18.10.2009 15:11:37 |
bxman
Příspěvků: 246
Zaregistrován:
22.11. 2008
| Re: ventilátor topení |
Necvaká nic, plynule zrychluje až do maxima(aspoň myslím). Jedině že bych zkusil ventilátor připojit napřímo jestli bude nějaký rozdíl.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:83.208.80.xxx Vloženo:18.10.2009 15:29:27 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: ventilátor topení |
Každopádně v oblasti, kde ti knoflík ukazuje na značku ventilátoru, bys měl uslyšet cvaknutí. Na patici u motorku objev plus a mínus, do mínusové( bývá černá) nacpi kus drátu, tak aby byl vodivý s obvodem, zapni větrák na 1/2 otáček, drát přilož na mínus, jestli se roztočí více, pak dej knofl naplno a zkus to znovu, jestli přidá, máš obvod maximálních toček někde umřelej
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.71.45.xxx Vloženo:18.10.2009 21:15:56 |
bxman
Příspěvků: 246
Zaregistrován:
22.11. 2008
| Re: ventilátor topení |
Jo, díky, v týdnu to vyzkouším. Vadí to něčemu když je to relé nefunkční? Každopádně teď už ten rozsah otáček i výkon ventilátoru bohatě stačí, asi bych ani nepoužíval vyšší rychlost.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:83.208.80.xxx Vloženo:18.10.2009 21:29:18 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: ventilátor topení |
Jestli stačí, neřeš to
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.71.45.xxx Vloženo:18.10.2009 21:49:32 |
bxman
Příspěvků: 246
Zaregistrován:
22.11. 2008
| Re: ventilátor topení |
Tak jsem to před chvílí zkoušel dle tvé rady a při připojení -pólu přímo z baterie při max. otáčkách je znát ještě mírné zrychlení. Výkon ventilátoru ale bohatě stačí, mrknu na to někdy až budu rozdělávat přístrojovku kvůli žárovkám. Dík za rady.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:83.208.80.xxx Vloženo:19.10.2009 19:11:21 |
bxman
Příspěvků: 137
Zaregistrován:
..
| Re: ventilátor topení |
Tak ja už jsem to rozchodil
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.71.93.xxx Vloženo:19.10.2009 23:13:07 |
BXfan
Příspěvků: 248
Zaregistrován:
21.01. 2006
| Re: ventilátor topení |
Všiml jsem si že když otevřu klapku vzduchu do topení – počátek dráhy knoflíku, už běží ventilátor na malé otáčky. Není tam žádná poloha kdy by klapka byla plně otevřená a ventilátor ještě neběžel. Vadí mi že to žere zbytečně proud když to není potřeba, přes léto.
Funguje vám to stejně?
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:80.188.220.xxx Vloženo:20.10.2009 21:26:02 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: ventilátor topení |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.71.45.xxx Vloženo:20.10.2009 22:16:44 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: ventilátor topení |
no, chystám se oddělit kus te aktivní vodivé dráhy aby to tak chodilo ...
Na Bx NoI to je, > zavřeno / otevřeno / I kvalt / II kvalt / III kvalt < není to tam sice plynuleregulovatelné, ale to je stejně naprd ... akorát na problémy
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.245.107.xxx Vloženo:21.10.2009 16:32:13 |
BXfan
Příspěvků: 248
Zaregistrován:
21.01. 2006
| Re: ventilátor topení |
Měl jsem v ruce dvě destičky s odporovou dráhou a na každé byly hodnoty odporů jiné, i těch malých pevných odporů. To je podle typu tranzistoru?
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:80.188.220.xxx Vloženo:21.10.2009 20:23:44 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: ventilátor topení |
tak že, číslo (1) je jeden kontakt - stálej, číslo (2) je přes odpor-poťák, toto spojení přes kolečko na kterém je pásek plechu reguluje odpor-otáčky. Číslo (3) je jinej kontakt, samostatnej drát, kterej spojí na tvrdo plný otáčky, myslím že bez relátka ( úvaha) Provedení této regulace je různé, viděl sem spoustu jiných ... . Tato byla vypálená , proto žře někdo protočil knoflík a spojil to nakrátko - spálené místa.
ALE k problému otevření klapky bez zapnití motorku bych viděl odstranění části dráhy ( ve žlutém rámečku) na dráze (1). neni kontakt, neni otáček ...
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.245.107.xxx Vloženo:21.10.2009 22:07:48 |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 12154
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|