|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> Všeobecně >> Výpis:
nováček
Příspěvků: 14
Zaregistrován:
15.04. 2011
| Re: start v silnych mrazech |
To vstřikování éteru při startu se používalo (mohlo použít - rozumní to nedělali) nejen na armádních, ale i na ostat. NA - měl jsem to na "matesu" (Škoda MTS 24 - r.v. 1979) skoro uprostřed plechu s "budíky" (co byl jako přístr. deska). Éterové "patrony" co se do toho vkládaly byly válcové z tenkého AL plechu a měly objem cca 50 - 60 ml (můj odhad). Brácha mi jich k náklaďáku dal 2 krabice po 12 ks (a pokud je "nespotřeboval" nejml. syn na "plamenomety", mělo by jich cca 10 doma být - dva starší kluky "přežily"...). Od tohoto "dávkovače étéru" vedla trubička do sacího potrubí u válců - a po vložení "patrony" do něj (pod šroubovací víčko) se při startu bouchlo na razník, který patronu propíchl a éter šel do sání (až při startu pro nespolehlivost startérů - občas točily až po bouchnutí kladivem do něj - kdyby startér netočil, byla by patrona "v pr*eli"...).
(bude pokrač...) | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:82.100.31.xxx Vloženo:11.02.2012 19:39:40 |
nováček
Příspěvků: 14
Zaregistrován:
15.04. 2011
| Re: start v silnych mrazech |
(pokrač...)
Brácha je automechanik (vyučen v SOU Brno-Špitálka) a tyto krámy (P V3S, P S5T, Š 706, Š MTS 24....) opravoval leta (byl motorář) - a varoval mne před použitím startů s éterem pro riziko poškoz. motoru. Studený motor je zpravidla bez dostatku oleje v ložiscích ("šály" z kompozitů alt cínových slitin) kde má být - a éterová směs nešla regulovat. Proto beru jako pravděpodobné "vylítnutí otáček" hned po startu - a extrémní tlaky v ložiscích bez tlaku oleje, co je maže. Pro armádu to bylo nepodstatné - v případě "obranného útoku" musela všechna vozidla ihned vyjet - a jejich úmrtnost se v boji odhadovala na desítky procent v prvních hodinách útoku (jsem npor. v záloze - bez ZVS!...), takže to poškození motorů bylo pro vojska nepodstatný detail.... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:82.100.31.xxx Vloženo:11.02.2012 19:55:20 |
bxman
Příspěvků: 477
Zaregistrován:
17.10. 2005
| Re: start v silnych mrazech |
no promin ze se v tom vasem jaru a podzimu nevyznam ale doufal jsem ze kdyz s tim mas problemy uz ted tak ten filtr budes chtit menit alespon na jare a ne az na podzim.
Jak dlouho tam ten naftovy filtr mas?? 15let nebo 150.000km??
Ja menim na XA naftovy filtr po 20 max 30,000km | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.240.177.xxx Vloženo:11.02.2012 20:35:47 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: start v silnych mrazech |
njn,
horník dělá v dole
a baník dělá v bani
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:94.112.11.xxx Vloženo:11.02.2012 20:53:12 |
uživatel
Příspěvků: 28
Zaregistrován:
..
| Re: start v silnych mrazech |
ahoj Mary ,od jari do jesene jazdím na bionaftu a tá viac zanáša filter preto pred zimou vymieňam filter bez ohladu na počet km za štyri eu mi to stojí a v zime mám pokoj | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:188.121.187.xxx Vloženo:12.02.2012 07:56:28 |
bxman
Příspěvků: 986
Zaregistrován:
18.12. 2008
| Re: start v silnych mrazech |
Tak dneska ani jedno auto nechytlo... X1 je na nabijecce a cekam az bude tepleji... pak zkusim skrze kabely startovat BX..... a asi naliju 60% slivovici do filtr boxu.. :D | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:93.99.63.xxx Vloženo:12.02.2012 09:04:24 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: start v silnych mrazech |
To máš teda pěkný šmejdy ... Slivovici raděj nali do krku a jdi pěšky | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:94.112.11.xxx Vloženo:12.02.2012 09:11:45 |
bxman
Příspěvků: 487
Zaregistrován:
10.07. 2010
| Re: start v silnych mrazech |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:95.173.223.xxx Vloženo:12.02.2012 09:20:06 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: start v silnych mrazech |
Není nad naše paneláčníky, nejenom že neuměj parkovat, ale každý ráno tu parta bl*ců roztláčí auta, když jim chytne, jdou tlačit další. Ne že by to pak postupně zapřáhli a roztáhli, tlačej každý růčo. Ale jedno positivum to má, už jim na jednom huply rozvody, tak bylo co dělat. Dny teď začínají tím že po ránu objíždíme Chrastavu a startujeme naše zákazníky, od začátku mrazů jsme už přeprodali asi dvacet akumulátorů a i pár zamrzlejch aut jsme rozmražovali.NAposledy včera, FIAT STILLO, zamrzlý a ještě ke všemu to roztrhlo radiátor topení, takže jeho výměna, tuhle práci nikomu nepřeju. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:90.181.222.xxx Vloženo:12.02.2012 10:50:26 |
bxman
Příspěvků: 986
Zaregistrován:
18.12. 2008
| Re: start v silnych mrazech |
Tak xantii natocit pres kabely problem nebyl (je tam uz starsi baterka) i kdyz jako teply start se to nechovalo. Nicmene jakmile chytla nafta, jeli vsechny valce hezky..
BX ale ani ranu. Ted je na nabijecce, takze po obede by to uz snad melo jit. Kdyz ne, budu foukat do sani vzduch s horkovzdusky...
Ale co jsem zjistil, tak v techto mrazech netesni skoro nic.. :D Ani palivovy filtr v BX mi netesni, kdyz jsem do nej tlacil naftu balonkem, tak trocha tekla kolem horniho O-krouzku, hydrovratka taky netesni tedka dobre.... No zadna slava. | Upraveno DVZ v 12.02.2012 11:03:02 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:93.99.63.xxx Vloženo:12.02.2012 11:01:05 |
uživatel
Příspěvků: 37
Zaregistrován:
28.08. 2010
| Re: start v silnych mrazech |
No tak to Ti fakt nezavidim.Topeni je skoro vzdy porod.Cim novejsi auto,tim delaji slozitejsi,ba skoro nemozny pristup.S nostalgii vzpominam na Forda Taunuse a vymenu topeni.V motoru povolit a sundat dve hadicky,v torpedu vysroubovat dva sroubky a komplet vytahnout na svetlo bozi prace na 3minutky....Jinak koukam,ze spousta lidi,ac hlasi silne mrazy skoro porad v televizi,v radiu a jestli dotycni nejsou pecivalove,co nevytahnou paty z baraku tak to musi zjistit i na vlastni kuzi,tak nez aby koupili 2 litry fridexu a pro jistotu ho tam prilili,tak radsi plati tisice za chladice,topeni ba i odspuntovany motory(protimrazove zatky:lahudka ) | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:109.80.116.xxx Vloženo:12.02.2012 11:05:47 |
uživatel
Příspěvků: 37
Zaregistrován:
28.08. 2010
| Re: start v silnych mrazech |
DVZ: jojo,v mrazech je to s tesnenim horsi,kov se smrskne a spousta veci netesni.Jestli mas moznost si natahnout k autu kabel,vem si horkovzdusku a opatrne nahrej filtr i okoli horkym vzduchem,nejen ze povoli ztuhla nafta,ale vetsinou i dosednou tesneni zpet a zacnou plnit svoji funkci.vcera jsem takhle staroval sousedovi forda a bez problemu i kdyz ze zacatku mel oblitej filtr naftou...Jinak si klidne kup i ten startovaci spray (cca 120,-) a nemej strach,kdyz ho pouzijes podle navodu,tzn pred startem striknes do sani pred filtr,nebudes ani nicit motor,nasajes jen tu plynnou bazi,ktera ti nebude odmastovat valce,jako kdyby se tam striknul primo eter do sani.Bracha to pouziva v zime uz tri roky a v prosinci byl na testech komprese motoru a vse bylo v norme... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:109.80.116.xxx Vloženo:12.02.2012 11:18:06 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: start v silnych mrazech |
Čerte, se nediv, že vám to tam nestartuje, když tam máte normální klidovej odběr z aku 200 - 250 mA
A do paneláčků ještě nedorazily startovací kabely ??? nebo je opálení spoluobčané dali raděj do zběru jako všechnu měď z okolí
http://www.bxclub.com/obrazky/2819.jpg | Upraveno PaM v 12.02.2012 12:07:39 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:94.112.11.xxx Vloženo:12.02.2012 11:38:30 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: start v silnych mrazech |
ten odběr jsem našel, dělala to odpojovací jednotka vzadu díky vadnému mikrospínači v zásuvce tažného. Nevím jak u Vás ale čenočeši tu nebydlí, bo by neměli na nájem. Kovák je skoro dva roky prázdný a po devastaci od povodně jen chátrá. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:90.181.222.xxx Vloženo:12.02.2012 12:11:28 |
simply clever
Příspěvků: 194
Zaregistrován:
..
| Re: start v silnych mrazech |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.146.173.xxx Vloženo:12.02.2012 16:14:53 |
bxman
Příspěvků: 986
Zaregistrován:
18.12. 2008
| Re: start v silnych mrazech |
BX úspěšně nastartován. Nejzákladnější příčina byla v nedostatečně dobité baterce. Ta druhá zřejmě v již ne zcela novém motoru 1.7D.. :)) Po zahřátí filtru, dobití baterky (ne do plna) a podporou startovacími kabely BX po 8 vterinach na treti pokus chytil.
Baterku mám doma v teple a dobíjím, zítra snad nebude takový problém. - >doteď totiž nebyl. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:93.99.63.xxx Vloženo:12.02.2012 18:12:22 |
bxman
Příspěvků: 400
Zaregistrován:
..
| Re: start v silnych mrazech |
já startuju na třetí otočení, jako v létě... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:84.42.157.xxx Vloženo:12.02.2012 20:10:56 |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: start v silnych mrazech |
to sa divim , ja si pametam ze nase 19D startovalo v -20 v pohode, 2x nazhavit a vrm.. chce to len riadnu baterku :) na 16V mi pri -15 zdochla.. cez kable chytil okamzite | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.99.201.xxx Vloženo:12.02.2012 20:15:49 |
bxman
Příspěvků: 898
Zaregistrován:
22.03. 2009
| Re: start v silnych mrazech |
njn s benama problemy nejsou tak casty ale dieselum se zima moc nelibi | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:89.103.252.xxx Vloženo:12.02.2012 22:25:28 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: start v silnych mrazech |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:94.112.11.xxx Vloženo:12.02.2012 22:34:56 |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 11936
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|