:: Přihlašování:
Jméno:
Heslo:


Registrace
Zapomenuté heslo

Pokud nejste přihlášeni, nemáte přístup ke všem diskusím a dalším funkcím...

:: Online jsou:
nikdo

:: Noví členové:
  Cwocik
  kubanecbx
  Estefani

:: Doporučená témata
  • Já, a mé BX
  • Já, a mé BX - II.
  • HELPárna
  • Tipy při nákupu BX

  • :: Nejnovější foto:
    Vizitky (foto)
    Vizitky (foto)
    Vizitky (foto)

    :: Obrázek dne
    Krasavec3 a old styl
    Krasavec3 a old styl

     

    Komentáře
    ke článku: Tzv. „vyblikání“ závad z řídících jednotek motorů BX.
    (ze dne 11.07.2005, autor článku: )

    Komentář ze dne: 14.07.2005 08:13:22     
    Autor: Petr (petr_anton@vuv.cz)
    Titulek: Bezva bezva ...
    ale teď sem volajaký zmäťený. Po stisku tlačítka to začne blikat a mělo by to být 12. A dál - pauza 2,5s nebo se musí znovu zmáčknout tlačítko pro další číslo? A v ideálním případě blikne 12x a pak 11x? A třeba nějakej alespoň malililinkej obrázek toho konektoru kde je (asi vím kterej to je, ale ověřit si to neuškodí, ne?) by nebyl? No ale určitě velkej dík za tenhle článek. Dost mi pomůže a hned o víkendu du na to.

    Komentář ze dne: 14.07.2005 09:17:33     
    Autor: Jiří (jiva.hk@seznam.cz)
    Titulek: Vyblikání
    je super!!!
    Tak nějak si představuji činnost klubu.

    Komentář ze dne: 23.07.2005 22:09:05     
    Autor: Pavel (aaa15@seznam.cz)
    Titulek: ví, ale nepoví
    Dalíku Dalíku, čtu článek, vše oK až do doby, než jsem si přečetl konec. Schemata zapojení zřejmě máš, ale zveřejnit nechceš. Stránky jsou pro samokutily doma a když informační hodnota stránek bude nula, těžko tím budou uživatelé nadšeni. V rubrice o elektrice se tu člověk dozví věci z všeobecně známých příruček, běžně dostupných. Nejsi snad příznivcem značky??? Pokud jo, zveřejni co máš a co není jinde !!

    Komentář ze dne: 26.07.2005 10:11:55     
    Autor: dalik (oktavka@oktavka.com)
    Titulek: Chatar a spol
    Drobne vysvetleni k memu clanku (s chatarem jsem to resil mailem):
    Vyblikani cisla 12 vypada takto: Stisknete tlacitko na cca 3sec. Ledka blikne jednou (cislo 1) pauza 2,5s a pak blikne 2x (cislo2) tedy 12. Pro vyvolani dalsiho zapisu chyby v RJ stisknete tlacitko na cca 3sec a RJ vyblika dalsi cislo, idealne 11 (tedy blik, pauza 2,5s, blik).
    Umisteni diag. konektoru: V drtve vetsine BXek (ktere maji RJ) je konektor umisten u PP podbehu u tech dvou relatek. Byva nekdy hur videt, muze byt zamotany ke svazku kabelu co vedou k motoru. Barva konektoru byva zelena.

    Komentář ze dne: 26.07.2005 10:20:39     
    Autor: dalik (oktavka@oktavka.com)
    Titulek: pro aaa15
    Ano, mam obrovske mnozstvi dokumentace nejen k BX, ale jednak nemam prilis casu zpracovavat to pro web a take se jeste rozmyslim, co vsechno pustit a co ne, nedostal jsem to zadarmo a tak zvazuju i komercni vyuziti. Diagnostika a elektro-management motoru se stal mym konickem ;-) Nicmene pokud nekdo potreboval kolem elektriky poradit, nikoho jsem nikdy neodmitl, rad pomuzu.
    Btw: kdyz se odvolavas na konec meho clanku, precti si i posledni vetu ;-) Nejake dalsi clanky se totiz uz chystaji.

    Komentář ze dne: 28.07.2005 08:29:54     
    Autor: neregistrovaný - Pavel I. (@)
    Titulek: Diagnostický konektor
    A kde přesně najdu ten diagnostický konektor?

      
    Komentář ze dne: 28.07.2005 10:51:01     
    Autor: dalik (oktavka@oktavka.com)
    Titulek: Re: Diagnostický konektor
    Hus.... je to o dva prispevky vyse ...

    Komentář ze dne: 28.07.2005 12:55:16     
    Autor: Jan (ceska@seznam.cz)
    Titulek: „vyblikání“ závad ... a co Xantia?
    .. konkrétně X2-HDi ? Kódy budou stejné? - a konektor u pojistek má podstatně více pinů. Nemáte s tím zkušenost?
    Já měl BX TD1,7 a ten šlapal jak hodinky. Teď jsem koupil Xantii r.v. 2000 - a mám několik problémů. Po zahřátí motor několikrát na pár vteřin strtí výkon a někdy i zdechne (při vyřazení). Poč. hlásil chybu regulátoru tlaku paliv. čerpadla. To jsem nechal vyměnit (u Bosche) - ale lepší to není - snad spíš horší. Osobně mám podezření na čidlo teploty - ale to poč. nehlásí.
    Hodila by se mi tedy nějaká operativnější kontrola výpisu, ať s tím nemusím jezdit do servisu Citroena (30 km a rady si nevědí). Díky
    Češka

      
    Komentář ze dne: 28.07.2005 19:23:51     
    Autor: dalik (oktavka@oktavka.com)
    Titulek: Re: „vyblikání“ závad ... a co Xantia?
    Vase Xantia uz pouziva konektor (a tim padem komunikaci) podle normy EOBD. Jedina moznost je napojeni na pocitac, vyblikavat zavady u aut s EOBD nejdou. (EOBD je dnes nejpouzivanejsi system pro propojeni ECU s PC) Kabel k pripojeni EOBD mam (pozor, musi to byt kabel s IO, nikoliv s optocleny, ten funguje jen u nekterych aut), software nejspis taky, ale nemam to vyzkousene (specializuji se hlavne na diagnostiku a management zazehovych motoru VW group). Takze, bohuzel, pokud uz jste vycerpal vsechny moznosti jako napr. ocistit konektory apod, nezbyde nez zajet na diagnostiku do nejakeho servisu (nemusi to byt nutne znackovy servis). Pokud mate podezreni na cidlo teploty, muzu vam zjistit, jake ma mit hodnoty pri jake teplote a muzete ho zkontrolovat multimetrem. Akorat mi musite rict, jaky mate typ motoru, zda RHY (90k) nebo RHZ (110k).

        
    Komentář ze dne: 29.07.2005 12:23:53     
    Autor: Jan (ceska@seznam.cz)
    Titulek: Re: Re: „vyblikání“ závad ... a co Xantia?
    Motor mé Xantie je RHZ - 110k.

    Dá se kabel vyrobit? (Dělám servis PC a sítí - tak k tomu mám blízko...)

    Díky!


          
    Komentář ze dne: 30.07.2005 09:09:57     
    Autor: dalik (oktavka@oktavka.com)
    Titulek: Re: Re: Re: „vyblikání“ závad ... a co Xantia?
    Takze cido teploty motoru ma mit (pri odpojenem konektoru k RJ) tyto hodnoty:
    20° - 6080-6400 Ohm
    30° - 3930-4120 Ohm
    40° - 2600-2710 Ohm
    50° - 1770-1830 Ohm
    60° - 1220-1270 Ohm
    80° - 620-636 Ohm

    Zkusil bych jeste promerit cidlo teploty nasavaneho vzduchu (take pri odpojenem konektoru) hodnoty jsou zde:
    20° - 2346-2672 Ohm
    30° - 1585-1787 Ohm
    40° - 1089-1225 Ohm

    Zkuste to promerit zda hodnoty odpovidajitabulce,ev. dejte vedet jak jste dopadl.

    Kabel: Co se tyce kabelu, na inetu je schemat vic nez dost, ovsem ne kazdy chodi s kazdym autem (spise bych rekl, ze nektere znacky jsou vic nez vybirave). Mi se nahodou podarilo sehnat tovare vyrobeny kabel, u ktereho je jakasi zaruka ze by mel chodit se vsemi auty, nicmene jeho bezna cena je dost vysoka. (je v nem tistak se tremi smd io). Chce to zkouset co pujde a co ne...

            
    Komentář ze dne: 01.08.2005 13:18:10     
    Autor: Jan (ceska@seznam.cz)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: „vyblikání“ závad ... a co Xantia?
    Zatím díky moc - jak budu mít možnost, hned se do toho dám ///žena zrovna zavařuje okurky, tak o teplou vodu s teploměrem není nouze :-) ///.
    Jen pro moni informaci - to čidlo teploty nasávaného vzduchu - to je "váha vzduchu?" - umístěno na trubce vedení vzduchu za vzduch. filtrem? Tam je pětipin. konektor a já tam mám jakousi úpravu (tak jsem koupil) - jeden fous (tuším 2. - nemám to na očích) je ucvaklý a k dalšímu (3?) je přicvaknut drát vedoucí přímo na - pól baterie.
    Pokud to může být potřeba, tak přesně zjistím...

    - nebo ono čidlo teploty nasávaného vzduchu je úplně něco jiného jinde?



              
    Komentář ze dne: 01.08.2005 18:02:07     
    Autor: dalik (oktavka@oktavka.com)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: „vyblikání“ závad ... a co Xantia?
    Ano, cidlo teploty nasavaneho vzduchu je obsazeno v tzv. "vaze vzduchu." Konektor by ovsem mel byt 6-tipinovy, pricemz cidlo teploty nasavaneho vzduchu je vyvedeno na piny 1 a 3 (3 je zaroven ukostren-to by vysvetlovalo to vase prepojeni, nejspis se nekomu prerusil kabel tak ho natahl naprimo k baterii). Na pinu 2 by melo byt +12V po zapnutem klicku. Mrknete na to co tam mate odpojeno/prepojeno a napiste mi to, najdu vam ve schematu kam ma ktery vodic vest. Jo a konektor ma piny cislovane zleva doprava kdyz je pojistny zamek nahore.

                
    Komentář ze dne: 03.08.2005 12:56:38     
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re:„vyblikání“ závad ... a co Xantia?
    Ano -6pin. konektor. První drát bílý, ostat. barva zelená.
    Pin 3 uštípnut, drát 4 přikostřen přímo k "-" BAT.
    Po zapnutí el. okruhu jsem naměřil (U):
    Pin 1, 2, 4, 5 - 0V
    Pin 6 - cca 4,4-4,7 V

    Je to zajímave (konektor odpojen od čidla "váhy vzduchu"), faktem ale je, že žádnou chybu teploty nasávaného vzduchu to ve výpisu chyb z poč. nehlásí.

    Mimo to jsem se bavil z chlapíkem - má P 307 - říkal, že měl přesně totéž a nakonec byl úspěšný po výměně čidla tlaku v CR (já měnil - možná zbytečně - regulátor tlaku v CR).

    Tak jsem to čidlo včera demontoval, očistil čisté (snímací část), profoukal, očistil kontakty a namontoval zpět. (Pak jsem si ještě deset minut rovnal ruce.... :-).

    Tož uvidíme - napíšu.
    Zatím moc díky za spolupráci a pokud ty napěťové hodnoty
    nějak identifikujete (a kam to vede), dejte vědět.

                  
    Komentář ze dne: 03.08.2005 14:06:17     
    Autor: Jan (ceska@seznam.cz)
    Titulek: „vyblikání“ závad ... a co Xantia?
    .. již registr.

                    
    Komentář ze dne: 03.08.2005 23:13:28     
    Autor: dalik (oktavka@oktavka.com)
    Titulek: Re: „vyblikání“ závad ... a co Xantia?
    Popis pinu je zde:
    1- primo k RJ vyvod c.11
    2- +12V (pres pojistku a hlavni rele)
    3- kostra (-12V)
    4- nezapojen
    5- primo k RJ vyvod c.13
    6- primo k RJ vyvod c.40, dale k cidlu teploty paliva a k hallovu cidlu na vackovem hrideli.

    Pro nazornost Vam zde: http://www.oktavka.com/hdi.jpg prikladam vyrez ze schematu. Vaha vzduchu je oznacena cervenym rameckem. Zkuste si to promerit, pokud byste potreboval dalsi info, klidne se ozvete :-)

                      
    Komentář ze dne: 09.08.2005 12:12:50     
    Autor: dalik (oktavka@oktavka.com)
    Titulek: Re: Re: „vyblikání“ závad ... a co Xantia?
    Jen dodavam, ze zavada byla uspesne odstranena, a auto uz jezdi jak ma :-)

                        
    Komentář ze dne: 12.08.2005 12:24:37     
    Autor: Jan (ceska@seznam.cz)
    Titulek: Re: Re: Re: „vyblikání“ závad ... a co Xantia?
    Tak jest

    Komentář ze dne: 29.07.2005 09:49:49     
    Autor: Pavel (aaa15@seznam.cz)
    Titulek:
    HDi umí diagnostika BOSCH

    Komentář ze dne: 23.03.2006 14:12:14     
    Autor: neregistrovaný - navi (zdrha@sosehl.cz)
    Titulek: Změna kódu
    Mám BX-14TGE, poblikává na mne občas kontrolka ŘJ, vyblikáním se ukázal kód 33 ( čidlo podtlaku v sání), nic takového TGE nemá, a až po nelehkém bádání na netu jsem na nějakém BXclubu.Hungary zjistil, že je to u TGE kód pro potenciometr. Vyčistil, nebliká. Je ale už po 200.000km, takže to má za pár.

    Komentář ze dne: 27.03.2006 09:50:01     
    Autor: krovacek (krovacek@bxclub.com)
    Titulek: Změna kódu
    Jůůů navi díky, to mi to přesně dělá po přenastavení polohy toho poťáku (jsem šťoura amatér a s tim poťákem jsem si hnul), ale zase to přestalo škubat :-) takže s ním zkusím hnout z5, jestli se ta kontrolka přestane rozsvěcet. Jen aby to zase nezačlo škubat...

     
    :: anketa
    Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?

    Predni
    2343 (2343 hl.)
    Zadni
    1687 (1687 hl.)
    Ctyrkolku
    1897 (1897 hl.)
    Je mi to jedno
    1789 (1789 hl.)

    Celkem hlasovalo: 7716
    Zobrazit všechny ankety


    :: Zkracovač odkazů
    Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz?
    KLIKNĚTE ZDE

    :: Posl. příspěvky:
    7.11.19, loeb
    Re: váha vzduchu >>
    1.6.19, Jansová
    kolísání otáček n... >>
    12.5.19, Jansová
    Citroen má nový m... >>
    14.3.19, myšut
    Re: Zadní náprava >>
    6.2.19, Marv
    Srazik >>
    19.11.18, zorzo
    Re: Demontaz nadr... >>
    19.9.18, PaM
    Re: Měděné brzdov... >>
    21.8.18, myšut
    Re: Výměna přední... >>
    27.7.18, hubi
    Re: Přestavba ben... >>
    16.7.18, Bróža
    Poptávka >>
    26.1.18, TycoonX
    Re: Poslední AHOJ... >>
    16.1.18, Marv
    Re: xsara2,0Hdi 6... >>
    Zobraz více výpisů

    :: Inzerce - novinky
    11.9.19, freeman
    Inzerce nabídka díly
    Re: kola BX 16v >>
    3.9.19, TycoonX
    Inzerce nabídka auta
    Re: BX 1,9 GTi 16 V >>
    27.8.19, myšut
    Inzerce poptávka díly
    Re: Rámeček přední mlhovky >>
    5.5.19, majk
    Inzerce nabídka díly
    Re: hydraulika na bx 14 >>
    24.4.19, Rajsicek
    Inzerce nabídka auta
    Citroen BX 1.4 TGE >>
    4.12.18, myšut
    Inzerce poptávka díly
    Re: Drzak trubicek na pali... >>
    Inzerce

    :: poslední komentáře
    7.10.15, majk
    bez titulku
    (k článku: Automobilová Miss.)
    21.2.13, ČERT
    Zmatky?? :-D
    (k článku: Motory nafta)
    21.2.13, rambo
    DHY
    (k článku: Motory nafta)
    21.2.13, DVZ
    bez titulku
    (k článku: Motory nafta)

    :: Kategorie článků
    mínus Historie Citroënu
    mínus Jak kupovat BX
    mínus Novinky
    mínus Opravy + úpravy
    mínus Srazy a setkání
    plus Technická data

    Design by Dalik & Hass © 2005 :: Vytvořeno pomocí phpRS